English

وحدت مورد نیاز نظام جمهورى اسلامى وحدت تاکتیکى و موقت نیست

مدیر بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه استان هرمزگان گفت: وحدت موردنظر نظام جمهوری اسلامی، وحدت تاکتیکی و موقت نیست، بلکه وحدتی عمیق و پایدار است که با انسجام، همدلى مسلمانان محقق می‌شود.

وحدت مورد نیاز نظام جمهورى اسلامى وحدت تاکتیکى و موقت نیست

به گزارش خبرگزارى موج هرمزگان، «لیلا امینی» ضمن گرامیداشت هفته وحدت و ولادت نبى اکرم (ص)، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) از منادیان وحدت در جهان اسلام بود و از این مسئله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کرد و فاصلۀ بین دوازدهم ماه ربیع‌الاول و هفدهم این ماه را هفته وحدت نام‎گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه هفته وحدت، فرصت تبیین خدمات و برکات نظام اسلامی به ملت است، افزود: این هفته، فرصتی مناسب و مبارک برای به نمایش گذاشتن وحدت، برادری و برابری مسلمانان با برگزاری اجلاس‌ها و همایش‌های مشترک بین‌المللی بین اهل شیعه و سنت است.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان هرمزگان وحدت را مهم‌ترین اصل برای مسلمانان دانست و ادامه داد: اگرچه مسلمانان از مذاهب مختلف در برخی آرا و احکام اختلاف‌نظر دارند، اما دارای اشتراک‎های متعدد چون باور به خدای واحد، کتاب آسمانی، پیامبر و قبلۀ یکسان هستند.

امینی با اشاره به اینکه باید برای وجود اتحاد، وحدت و همگرایی بین شیعه و سنی خدا را شاکر باشیم، اظهار کرد: مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت داشته باشند.

وی بابیان اینکه پیامبر گرامی اسلام در عمر بابرکت خود تلاش کرد تا کینه‌های موجود در میان امت اسلامی را از بین ببرد، افزود: رسول اکرم (ص) توانست تمام خشم‌ها را از بین برده و آتشی که بین اقوام وجود داشت خاموش کند.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان هرمزگان با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) از امت اسلامی برای کسب فضائل و ارزش‌ها اسلامی دعوت به عمل آورد، گفت: حفظ حریم یکدیگر از دستاوردهای بزرگ دین مبین اسلام است لذا افراد باید همانند هویت و ارزش‌های خود به ارزش‌های دیگران احترام می‌گذارند.

امینى در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران دشمنانی دارد که امروز اقتصاد و معیشت مردم را نشانه رفته‌اند. علما و صاحب‌نظران شیعه و سنی در هر جایگاهی نباید اجازه بدهند این موضوع به تفرقه و اختلاف تبدیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه