English

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد:

اجرای هزار و ۵۹ طرح اشتغال در هشت‌ماهه سال جاری/ آموزش شش هزار و ۵۴۰ نفر از مددجویان

مدیرکل کمیته امداد گیلان در دیدار با مدیران عامل بانک‌های ملت، رفاه کارگران، کشاورزی و ملی برخی از اقدامات این نهاد در حوزه اشتغال مددجویان را تشریح و بر ضرورت تقویت تعامل این نهاد و بانک‌های عامل تأکید کرد.

اجرای هزار و ۵۹ طرح اشتغال در هشت‌ماهه سال جاری/ آموزش شش هزار و ۵۴۰ نفر از مددجویان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اهمیت مقوله توانمندسازی خانوارها از طریق ایجاد شغل گفت: توانمندسازی، مدل‌سازی و پشتیبانی سه مؤلفه راهبردی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در این نهاد است.

وی از اجرای هزار و ۵۹ طرح اشتغال در هشت‌ماهه سال جاری خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۲۲ میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان پرداخت‌شده است.

آموزش مددجویان با رویکرد اشتغالِ مبتنی بر تولید

اهرابی به آموزش مددجویان با رویکرد اشتغالِ مبتنی بر تولید اشاره کرد و گفت: آموزش‌های کاربردی در سه سطح مقدماتی ، مهارت آموزی و توسعه و پایدارسازی انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان از آموزش شش هزار و ۵۴۰ نفر از مددجویان و مستعدین اشتغال‌زایی تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: برای این امر یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است.

وی با قدردانی از تعامل و همکاری اثرگذار بانک‌های عامل برای پرداخت وام‌های اشتغال به مددجویان ادامه داد: برای تقویت زمینه‌های مساعد همکاری‌های دوجانبه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بانک‌های عامل در جهت توانمندسازی مددجویان ازجمله ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی، نیازمند تعامل گسترده‌تر کمیته امداد و بانک‌های عامل هستیم.

اهرابی افزود: بانک ملت از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی توانسته از ابتدای سال جاری تاکنون پنج میلیارد و ۸۹۳ میلیون تومان معادل حدود ۵۰ درصد اعتبارات را به مددجویان پرداخت کند.

وی اعتبار ابلاغی بانک رفاه کارگران را سه میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان، دو میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان معادل ۷۲ درصد اعتبارات اشتغال به مددجویان پرداخت‌شده است.

 مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه بانک کشاورزی از ۶۵۰میلیون تومان اعتبار ابلاغی توانسته ۳۶۰میلیون تومان معادل ۵۶درصد اعتبارات را جذب کند افزود : بانک ملی هم از ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان اعتبار توانسته تاکنون شش میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان معادل ۳۴درصد اعتبارات اشتغال را جذب و به مددجویان پرداخت کند.

ایجاد کسب‌وکار توسط مددجویان

وی با اشاره به اینکه بعد از ایجاد کسب‌وکار توسط مددجویان بین سه تا پنج سال بعد هم بر طرح های اشتغال آن‌ها نظارت انجام می‌شود تصریح کرد: این نظارت‌ها ممکن است ماهیانه، هر سه ماه و یا سالیانه باشد که این مدت‌زمان بر اساس هر طرح متفاوت و ممکن است نظارت بر برخی از طرح‌های اشتغال در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر صورت بگیرد.

شایسته ذکر است توانمندسازی و ایجاد و تقویت توان درآمدزایی مددجویان کمیته امداد از سال ۷۴ در دستور کار این نهاد قرارگرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    سلام
    مددجوی بهز

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه