English

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی؛

کشتی‌های چینی سوخت یارانه‌ای می‌گیرند/گرانی مرغ و ماهی در هرمزگان در اثر سوء مدیریت است

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی شامگاه روز گذشته در یک نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

کشتی‌های چینی سوخت یارانه‌ای می‌گیرند/گرانی مرغ و ماهی در هرمزگان در اثر سوء مدیریت است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «احمد مرادی» در نشست خبری روز گذشته‌ی خود با اشاره به عملکرد 14 ماهه استاندار هرمزگان گفت: گفتار و رویکرد مدیریتی همتی همراه با صداقت است و قدرت چانه زنی و پیگیری امور در سطح کلان باعث شده اجرای طرح ها روند خوبی داشته باشد که  در مجموع می توان گفت عملکرد استاندار هرمزگان در این مدت مثبت بوده؛ البته این به این معنی نیست که اشکالات وجود ندارد.

مردم انتظار دارند نتیجه کارها را ببینند

وی با اشاره به اینکه مردم در حال حاضر انتظار دارند که آثار کارهای انجام‌شده را ببینند، گفت: به‌زودی استاندار در جلسه‌ای با مجمع نمایندگان استان هرمزگان دستاوردهای خود را تشریح می‌کند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند پیگیری مشکلات و مسائلی که در استان وجود دارد، گفت: موضوعات ریز و کلان را دسته‌بندی کرده‌ام و پیگیر این مسائل در سطوح مختلف کشوری و استانی هستم.

هزار میلیارد تومان ارزش‌افزوده در سطح استان توزیع می‌شود

مرادی بابیان اینکه باید سهم استان هرمزگان از ارزش‌افزوده پرداخت شود، گفت: در حال حاضری چیزی در حدود هزار میلیارد تومان ارزش‌افزوده در سطح استان توزیع می‌شود و به دنبال نقد کرد مطالبات سال‌های گذشته هستیم و در این خصوص جلساتی با معاون اول رئیس‌جمهوری داشته‌ام.

نرخ بیکاری در هرمزگان 26 درصد است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکل بیکاری در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان هرمزگان 300 هزار نفر بیکار وجود دارد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آمارهای غیرواقعی از میزان بیکاران در استان داده می‌شود که واهی است؛ نرخ بیکاری در هرمزگان حداقل 26 درصد است. 

مرادی با اشاره به ظرفیت صنایع برای جذب نیروی انسانی گفت: اگر از تمام ظرفیت صنایع هم استفاده شود تنها می‌توانیم 30 هزار نفر را پوشش دهیم که در مقایسه با تعداد بیکاران در هرمزگان رقم ناچیزی است.

قبول‌شدگان بومی در آزمون کتبی بدون مصاحبه در نفت ستاره جذب می‌شوند

وی با اشاره به نحوه‌ی جذب نیروها در شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس تصریح گرد: بر اساس دستور استاندار تمام قبول‌شدگان بومی در آزمون کتبی، باید بدون مصاحبه در این واحد صنعتی جذب شوند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار موج در خصوص آخرین وضعیت فعالین محیط‌زیست هرمزگان که مدتی است در بازداشت هستند اظهار بی‌اطلاعی کرد.

مرادی با اشاره به مشکل آب مردم قشم خاطرنشان کرد: به‌زودی با راه‌اندازی  آب‌شیرین‌کن «باسعیدو» مشکل آب مردم غرب قشم حل خواهد شد.

در عزل و نصب مدیران رویکرد مشورتی دارم

وی در خصوص دخالت نمایندگان هرمزگان در عزل و نصب مدیران به‌خصوص مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: سیاست من در این خصوص همیشه مشورتی بوده و در عزل و نصب‌ها هیچ‌گاه به شکل مستقیم دخالت نداشته‌ام.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من معتقد هستم که باید اجازه بدهیم استاندار در این مورد آزادی عمل داشته باشد.

ذولقدر با گزینه‌ی مدیرکل آموزش و پرورش مخالف است

مرادی همچنین در پاسخ به موضوع تأخیر در انتصاب مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گفت: وجود اختلاف‌نظرهایی در بین نمایندگان استان باعث تأخیر در این انتصاب شده است.

وی اضافه کرد: چهار نماینده از پنج نماینده استان بر روی یک گزینه اجماع دارند و فقط نماینده شرق استان مخالف است که استاندار باید در مذاکره مستقیم با وزیر آموزش‌وپرورش یکی از دو گزینه مطرح‌شده را قطعی کند.

حضور کشتی‌های چینی ظلم به صیادان است

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه‌ی این نشست خبری با اشاره به حضور کشتی‌های چینی در آب‌های ایران و رانتی که در این خصوص وجود دارد گفت: این موضوع ظلم به صیادان استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و بوشهر است.

مرادی ادامه داد: در بررسی‌های انجام‌شده مشخص‌شده است که این کشتی‌ها سوخت یارانه‌ای دریافت می‌کنند؛ به‌شدت پیگیر این موضوع از وزارت نفت هستیم.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در حال حاضر در بندرعباس میزان 700 لیتر بر ثانیه پساب فاضلاب به دریا می‌ریزد، گفت: این موضوع اگر مرتفع نشود مشکات زیست‌محیطی گریبان گیر شهر بندرعباس خواهد شد و لازم است که رسانه‌ها و سایر افراد جامعه در این خصوص مطالبه گری کنند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که حقوق شما به‌عنوان نماینده‌ی مجلس چقدر است، گفت: حقوق نماینده‌ها با تمام هزینه‌هایی که به آن‌ها تعلق می‌گیرد در حدود ۱۵ میلیون تومان است.

استاندار در هرمزگان می‌ماند

مرادی همچنین درباره احتمال جابجایی استاندار هرمزگان اظهار داشت: در مقطعی حتی معاون اول رئیس‌جمهوری از همتی به‌عنوان گزینه استانداری تهران نام می‌برد اما به نظر می‌رسد این مباحث تمام‌شده باشد و اگر اتفاق خاصی نیفتد استاندار فعلی در استان خمانده و به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به عدم تصویب طرح شفاف‌سازی در مجلس گفت: با این طرح موافق بودم و به آن رأی مثبت دادم؛  اما متأسفانه علی‌رغم توافق قبلی تنها ۵۰ نفر از نمایندگان به آن رأی دادند و درنهایت تصویب نشد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی در آخرین بخش از سخنان خود با اشاره به برخی نابسامانی‌ها در بازار هرمزگان و مشکلاتی که در تأمین مایحتاج مردم وجود دارد اظهار داشت: دلیل گرانی مرغ و ماهی در استان خروج این اقلام از استان اعلام‌شده اما حل نشدن مشکلات بازار را ناشی از سوء مدیریت می‌دانم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه