English

رئیس اداره طیور دامپزشکی گلستان گفت :

آنفولانزای حاد پرندگان در گلستان مشاهده نشد

رئیس اداره طیور دامپزشکی استان گلستان گفت این منطقه از وجود آنفولانزای حاد پرندگان پاک است اما نظارت بر واحدهای تولیدی همچنان ادامه دارد.

آنفولانزای حاد پرندگان در گلستان مشاهده نشد

به گزارش خبرگزاری موج گلستان ، حجت شیخ الاسلام با بیان اینکه طیور استان گلستان از بیماری آنفولانزا پاک هستند اظهار کرد : عامل اصلی برخی بیماری آنفولانزای پرندگان پرورش اردک و غاز در ابعاد گسترده و به شیوه سنتی است که در گلستان انجام نمیشود.

 وی با بیان اینکه هم اکنون استان های همجوار گلستان به شدت درگیر این بیماری هستند افزود : یکی دیگر از دلایل پاک بودن گلستان از این بیماری نوپا و صنعتی بودن مرغداری ها و برخی مراکز پرورش طیور در استان است که موجب جلوگیری شیوع این بیماری و تلفات در بین طیور شده است.

 وی ادامه داد : توجه به اینکه این بیماری با شروع سرما شدت بیشتری می گیرد درنتیجه دامپزشکی گلستان قبل از شروع سرما اقدامات لازم جهت پیشگیری از آنفولانزای حاد پرندگان را در دستور کار خود قرار داد.

 وی با بیان اینکه درصد روستای استان اقدامات پیشگیرانه در حوزه طیور انجام شده است گفت : در حال حاضر در سطح استان ۲۰ واحد پرورش مرغ تخمگذار، بیش از ۵۰ واحد پرورش مرغ مادر برای تولید جوجه یک روزه و بیش از یک هزار و ۵۰ واحد پرورش مرغ گوشتی وجود دارد که همگی آنها عاری از آنفولانزای حاد پرندگان در امان هستند.

 وی در پایان از شهروندان درخواست کرد تا اطلاع ثانوی از خرید طیوری که به شیوه سنتی پرورش داده شده خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه