English

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان:

۷۰ درصد نیات واقفان در کاشان مذهبی است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: 70 درصد نیات واقفان نیک اندیش کاشانی مذهبی است.

70 درصد نیات واقفان در کاشان مذهبی است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی بیان داشت: 70 درصد نیات واقفان نیک اندیش کاشانی مذهبی است و  این نیات در قالب روضه خوانی امام حسین(ع) و نیات فرهنگی در قالب کمک به طلاب، کمک به زائران و کمک به بیماران صعب العلاج می باشد.

وی، غبارروبی امامزاده ولی بن موسی(ع) راوند، غبار روبی امامزاده احمد بن موسی المبرقع(ع)، افتتاح کاشیکاری ایوان و آب نمای امامزاده حارث، نشست تخصصی انجمن وقف، ویزیت رایگان بیماران، اجرای طرح دست های مهربانی و اجرای نیات و توزیع ارزاق را از جمله برنامه های دهه  وقف در کاشان اعلام کرد.

وی در ادامه با تأکید بر حفظ موقوفات بر جای مانده از واقفین خیراندیش برای خدمت به جامعه، تعداد موقوفات شهرستان کاشان را 2 هزار و 284 موقوفه اعلام کرد و گفت: از این تعداد موقوفه در شهرستان کاشان حدود 644 موقوفه مسجد، 94 حسینیه، 4 آرامستان، 3 دارالقرآن، 12 تکیه، 2 زینبیه و یکهزار و 525 سایر موقوفات است.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی همچنین تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرستان کاشان را 120 بقعه متبرکه و امامزاده اعلام کرد و افزود: این تعداد بقعه متبرکه و امامزاده در کاشان بیانگر این است که مردم کاشان نسبت به ائمه اطهار و نوادگان آنها که به مردم ایران و کاشان پناه آورده اند ارادت خاصی داشته اند.

به گفته وی از 120 بقعه متبرکه و امامزاده در شهرستان کاشان 100 امامزاده، 14 آرامگاه، 3 حسینیه زیارتی، 2 مسجد زیارتی و یک قدمگاه است.

وی با اشاره به وجود 600 خادم و هیات امنا در بقاع متبرکه و امامزادگان کاشان، یادآور شد: از این تعداد 290 نفر تحت پوشش بیمه قرار دارند.

اصفهان- وقف

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 وقف جدید به ارزش حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان با نیت کمک به مساجد، فرهنگی و مذهبی در کاشان به ثبت رسیده است.

به گفته وی از کل موقوفات به ثبت رسیده از ابتدا تا کنون در شهرستان کاشان 171 موقوفه را بانوان خیر کاشان وقف کرده اند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان بیشترین معوقات اجازه بهای موقوفات کاشان را مربوط به ادارات دولتی دانست و گفت: در حوزه اقتصاد و بهره وری بالغ بر 392 مورد قرار داد اجاره با مستاجرین منعقد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی 70 درصد نیات واقفین کاشانی را نیات مذهبی دانست و گفت: این نیات در قالب روضه خوانی، روضه خوانی امام حسین(ع) و نیات فرهنگی در قالب کمک به طلاب، کمک به زائرین و کمک به بیماران صعب العلاج است.

وی وقف برای تهیه جهیزیه نو عروسان در کاشان را به عنوان یکی از وقف های جدید در کاشان نام برد و افزود: قطعه زمینی به ارزش 700 میلیون تومان برای تهیه جهیزیه نو عروسان کاشانی وقف شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان همچنین به فعالیت های حوزه فرهنگی و قرآنی اداره اوقاف کاشان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: حدود 57 شناسه فرهنگی است که مهمترین آنها طرح های آرامش بهاری، بصیرت عاشورایی، ضیافت الهی، نشاط معنوی، جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی و طرح ملی حفظ قرآن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه