English

نرخ کرایه تاکسی در بندرعباس به شکل میانگین، ۲۲ درصد گران شد/نرخ کرایه اتوبوس ثابت ماند!

پیش از ظهر امروز هشتاد و دومین جلسه رسمی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر بندرعباس با 5 دستور کار در محل سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر بندرعباس برگزار شد.

نرخ کرایه تاکسی در بندرعباس به شکل میانگین، 22 درصد گران شد/نرخ کرایه اتوبوس ثابت ماند!

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، پیش از ظهر امروز هشتاد و دومین جلسه رسمی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر بندرعباس رأس ساعت  10 صبح در محل سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر بندرعباس برگزار شد.

«فیصل دانش» رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ابتدای این جلسه گفت: در این مدت در فضای مجازی شاهد انتشار اخباری مبنی برافزایش 40 درصدی کرایه تاکسی‌ها بودیم؛  اما این اخبار واقعی نبود و اگر ما می‌خواستیم از مسیر تعامل خارج شویم می‌توانستیم در این خصوص جوابیه صادر کنیم.

دانش تصریح کرد: در جلسه‌ای که با بواشه، خزانه‌دار شورای اسلامی شهر بندرعباس داشتیم مقررشده که بودجه‌ی شورا از ابتدای سال 98 به شکل مستقیم به‌حساب شورا واریز  شود تا بتوانیم در بحث بودجه به شکل مستقل عمل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به لزوم شفافیت در مباحث مالی، گفت: جهت شفافیت مقررشده  ازاین‌پس شهرداری بندرعباس به شکل ماهیانه گزارش مالی خود را در صحن شورا ارائه کند.

«کیانوش جهانبخش»، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود، ضمن ارائه‌ی گزارش در خصوص جلسه با کمیسیون حقوقی و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تجربیات کلان‌شهرهایی مثل مشهد می‌تواند در جهت پیشگیری از بحران‌هایی که حاصل کم‌تجربگی است مؤثر باشد.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: در گفتگویی که با کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد داشتیم مقرر شد که در صورت تصویب این موضوع در شوراهای اسلامی شهر مشهد و بندرعباس تفاهم‌نامه‌ی مشترکی بین این دو شورا به امضا برسد تا بتوانیم از آن در جهت استفاده از تجربیات شورای اسلامی شهر مشهد بهره ببریم.

«اسلام باوقار»، دیگر عضو شورای شهر بندرعباس نیز پیش از شروع جلسه‌ی رسمی شورای شهر بندرعباس تذکری  را در خصوص حفاری‌هایی که در شهر بندرعباس که توسط شرکت گاز، برق و آبفای هرمزگان انجام می‌شود گفت:  این شرکت‌ها تمام معابر را حفاری کرده و مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده‌اند به‌عنوان‌مثال مدتی است که بلوار دوازده فروردین توسط شرکت آب و فاضلاب حفاری‌شده یا  شرکت گاز در محلات با حفاری‌های خود مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

وی با اشاره به طولانی شدن این حفاری گفت: مشکل مالی دیگر ادارات به ما ارتباطی ندارد؛ طولانی شدن این حفاری‌ها باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است.

اولین دستور کار هشتاد و دومین جلسه رسمی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر بندرعباس گزارش عملکرد مالی  شهرداری بندرعباس در مهرماه 97 بود که «محمد رستمی» معاون امور مال و اقتصادی شهرداری بندرعباس در این خصوص گفت: عدالت در پرداختی‌ها موردتوجه شهردار بندرعباس است و امیدواریم بتوانیم شاهد استمرار و تحقق این موضوع باشیم.

وی با اشاره به صحبت‌های دانش در خصوص بودجه‌ی مستقل شورا گفت: امیدواریم که این بودجه به شکل واقع‌گرایی نوشته شود تا امکان تحقق آن در پایان سال ممکن باشد.

رستمی در ادامه با اشاره به تدوین دفترچه‌ی تعرفه درآمدها، گفت: ما در مهرماه مکلف به درآمدزایی 40 میلیاردی بودیم که در حدود 80 درصد آن محقق شده است.

وی بابیان اینکه در مهرماه در حدود 28 میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها 182 میلیارد تومان نیز در شهرداری هزینه شده  که مهم‌ترین آن در بخش حقوق و مزایای کارکنان بوده است.

رستمی در پایان گفت: پیش‌بینی ما این است که با رشد درآمدها در ماه‌های آینده بتوانیم بدهی‌هایی که به طلبکاران داریم را پرداخت کنیم.

باوقار در ادامه‌ی این گزارش گفت: ما درخواست داریم که شهرداری لیست بدهکاران و بستانکاران شهرداری به شورای شهر ارائه کند تا ما به‌عنوان نمایندگان مردم این موضوع را به شکل شفاف بدانیم چراکه در همین خصوص مراجعانی داریم که نسبت به عدم پرداخت طلب‌هایشان از شهرداری گلایه‌مند هستند.

دانش نیز خاطرنشان کرد: لازم است تا لیست اموال منقول و غیرمنقول شهرداری نیز در گزارش‌های بعدی ارائه شود تا بدانیم در چه نقطه‌ای قرار داریم.

بواشه دیگر عضو شورای شهر بندرعباس نیز تصریح کرد: اگر در گزارش‌های آینده درصد بودجه‌هایی که به کارهای عمرانی و هزینه‌های اختصاص داده می‌شود مشخص شود  شفافیت بیشتری را شاهد خواهیم بود.

دومین دستور کار هشتاد و دومین جلسه رسمی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص تعیین تکلیف نحوه اخذ عوارضات ابقای بنا (برگشتی از کمیسیون ماده صد) بود که پس از توضیحات حسین پور معاون معماری و شهرسازی شهرداری و بواشه رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با 9 روی موافق و 1 روی مخالف به تصویب رسید.

سومین دستور هشتاد و دومین جلسه رسمی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص معافیت عوارض پروانه ساختمانی اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس جهت احداث مرکز نگهداری معلولین ایتام، بی‌سرپرست و بد سرپرست بود که درنهایت پس از توضیحات معاون معماری و شهرسازی شهرداری با حداکثر آرا به تصویب رسید.

چهارمین دستور کار هشتاد و دومین جلسه رسمی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص تغییر کاربری ملک آقای «علی علیپور» واقع در خیابان آیت اله غفاری از پارکینگ به تجاری با تعیین زمین جایگزین جهت اختصاص به پارکینگ، بود که با شرط تغییر کاربری آن به مسکونی با حداکثر آرا به تصویب رسید.

لزوم نظارت دقیق بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی

«بابک هاشمی» معاون حمال و نقل و ترافیک شهرداری در خصوص دستور کار پنجم (افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در سال 97)  گفت: در این مدت با جلسات فشرده‌ای که داشتیم در حدود 80 کورس تاکسی بررسی و مورد آنالیز قرار گرفت.

وی با اشاره به موارد بررسی‌شده در این جلسات افزود: بازدهی سیستم اتوبوس و تاکسی  و مسائل مربوط به ارائه‌ی خدمات به رانندگان موردبررسی قرار گرفت.

هاشمی در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی در بندرعباس، گفت: با توجه به جلساتی که در کمیسیون عمران شورای شهر و صحن علنی داشتیم نرخ‌ها جرح‌وتعدیل شد که وقت جلسه اجازه نمی‌دهد که به شکل موردی به آن پرداخته شود.

معاون حمال و نقل و ترافیک شهرداری با اشاره به خبرهای منتشر در فضای مجازی و رسانه‌ها در خصوص افزایش نرخ‌ها تا 40 یا 50 درصد، گفت: قصد ما ارائه‌ی خدمات مناسب به رانندگان تاکسی  بود تا بتوانند هزینه‌ها و درآمدهای خود را کنترل کرده و به مردم خدمات ارائه کنند.

وی بابیان اینکه هدف ما در مجموعه‌ی حمل‌ونقل ارائه‌ی خدمات بهتر به شهروندان است، تصریح کرد: این موضوع در صورتی امکان‌پذیر است که بتوانیم بین هزینه‌ها و درآمدهای رانندگان تعادل ایجاد کنیم تا این عزیزان بتوانند خدمات بهینه‌ای را ارائه کنند.

هاشمی بر لزوم نظارت دقیق بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی تأکید کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف ما در قبال شهروندان نظارت دقیق بر مجموعه‌ی حمل‌ونقل عمومی است تا خدای‌ناکرده حقی از شهروندان ضایع نشود.

وی با اشاره به تفاوت درصد افزایش کرایه‌ها در کورس‌های مختلف خاطرنشان ساخت: در برخی از خطوط شاهد افزایش 8 درصد و در برخی دیگر افزایشی 30 درصدی را داشته‌ایم؛ در شکل کلی کورس‌هایی حذف شد یعنی مسیر 5 کورس را با همکاری نماینده‌های رانندگان به 4 کورس کاهش دادیم  تا بتوانیم خدمات بهینه‌تری را ارائه دهیم.

معاون حمال و نقل و ترافیک شهرداری گفت: امیدواریم تعدیل نرخ‌ها با خدماتی که شهرداری به تاکسی‌داران ارائه خواهد داد جبران شود، افزود: توقع ما از شورای شهر در سال‌های آینده این است که نرخ به شکل سالیانه به‌روز شود تا فشار مالی به شهروندان وارد نشود. 

وی در ادامه از راه‌اندازی اتوبوس‌های تندروی شهری تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در بحث اتوبوس نیز در ابتدا ما پیشنهاد افزایش 40 درصدی را داشتیم اما در جمع‌بندی نهایی به این نتیجه رسیدیم که هیچ افزایش قیمتی را نداشته باشیم و نرخ همان 1000 تومان باقی بماند.

نرخ‌گذاری مسیر تاکسی‌ها باید بر اساس واقعیت‌های جامعه باشد

 در ادامه «فرزانه آرامش» رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی بندرعباس، گفت: ازآنجایی‌که در خصوص کرایه‌ها دو سال افزایش نرخ نداشتیم سعی کردیم که عدالت رعایت شود تا شهروندان و رانندگان هیچ‌یک آسیب نبینند.

وی ادامه داد: برای تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی هیچ افزایش قیمتی در کرایه‌ی اتوبوس نداشتیم ضمن اینکه این کار باعث مس شود تا خودروهای کمتری در سطح شهر تردد کنند و در صورت توسعه‌ی ناوگان حمل‌ونقل عمومی درآمد بیشتری به دست خواهد آمد.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: در مقابل این موضوع (عدم افزایش نرخ اتوبوس) نرخ تاکسی‌ها می‌تواند اندکی افزایش داشته باشد تا درصورتی‌که این افزایش نرخ‌ها برای شهروندان به‌صرفه نباشد بتوانند از ناوگان حمل‌ونقل عمومی (اتوبوس) استفاده کنند.

آرامش بابیان اینکه نرخ‌گذاری مسیر تاکسی‌ها باید بر اساس واقعیت‌های جامعه باشد تا هم از سوی رانندگان و هم از سوی مسافران قابل‌پذیرش باشد، گفت: اگر واقعیت‌های جامعه را در نظر بگیریم شاهد تخلفات بسیاری از جانب رانندگان مبنی بر دریافت کرایه‌های مازاد بر نرخ مصوب هستیم که باعث ناهنجاری‌هایی در جامعه می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی بندرعباس  با اشاره مسافر بران شخصی، افزود: این مسافربران فضایی رقابتی را ایجاد می‌کنند و در صورت تصویب نرخ رقابتی، تاکسیرانان می‌توانند با تقاضای مسافر بیشتری مواجه شوند.

وی تصریح کرد: در خصوص افزایش نرخ کرایه‌ها باید به‌گونه‌ای عمل شود که در وهله‌ی اول حقوق شهروندان و اقتصاد خانوارها مدنظر قرار گیرد و در ثانی رانندگان تاکسی نیز بتوانند هزینه‌های جاری خود را پوشش دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تأکید کرد: افزایش نرخ‌ها نباید به‌گونه‌ای باشد که مسافر بران شخصی بازار رقابتی را از رانندگان تاکسی بربایند و با مبلغ پایین‌تری اقدام به جابجایی مسافران کنند.

خبرنگاران حق داشتند

«اسلام باوقار» دیگر عضو شورای شهر بندرعباس نیز گفت: در جلسات گذشته با توجه به نرخ‌های پیشنهادی که به صحن شورا ارائه شد، خبرنگاران حق داشتند که نقدهایی را بر آن وارد کنند چراکه بر اساس نرخ پیشنهادی سازمان حمل‌ونقل می‌بایست 50 درصد افزایش نرخ می‌داشتیم.

وی با اشاره به نرخ‌های تعدیل‌شده گفت: کارشناسی‌های زیادی انجام شد و باید توجه داشت که در دو سال گذشته هیچ افزایش نرخی نداشته‌ایم طی جدولی که ارائه‌شده نرخ‌های جدید در برخی از مسیرها  8 و در برخی مسیرها تا 25 درصد شاهد افزایش کرایه‌ها هستیم و به شکل میانگین می‌توان گفت که این افزایش قیمت به 27 تا 28 درصد رسیده که معقول به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به صحبت‌های هاشمی در خصوص نرخ کرایه اتوبوس گفت: خدا را شکر ما در شهر بندرعباس در حال حاضر اتوبوس نداریم که بخواهیم راجع به آن بحث کنیم.

افزایش نرخ کرایه آسان‌ترین راه است

«فاطمه جراره» نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این خصوص گفت:  ما دو سال است که نرخ تاکسی‌ها را افزایش نداده‌ایم اما اگر وزارت کشور، فرمانداری یا استانداری درخواست این را دارند که به شهروندان کمک کنند که افزایش نرخی را شاهد نباشیم باید بسته‌های حمایتی برای تاکسی‌داران در نظر گرفته شود تا این قشر زحمت‌کش نیز آسیب نبینند.

وی با اشاره به افزایش نرخ کرایه تاکسی گفت: این آسان‌ترین راهی است که شهرداری قصد انجام آن را دارد و پیش‌ازاین نیز در جلسات قبل اشاره کردم که پیش از تصویب افزایش نرخ کرایه تاکسی، بسته‌های تشویقی پیشنهادی را به صحن شورا بیاوریم و آن را تصویب کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: با تصویب این بسته‌های حمایتی می‌توانیم تاکسی‌داران را راضی و تا جایی که امکان آن وجود دارد نرخ‌ها را پایین نگه‌داریم چراکه در این شرایط بد اقتصادی نباید باعث شویم که مشکلات شهروندان بیشتر شود.

جراره بابیان اینکه با این نوع تصمیم‌گیری در حال حاضر نه تاکسی‌داران و نه شهروندان را توانسته‌ایم راضی نگه‌داریم، اضافه کرد: ما نمی‌توانیم تاکسی‌داران را راضی نگه‌داریم مگر اینکه بسته‌های حمایتی را برای آن‌ها در نظر بگیریم و این موضوع از وظایف شهرداری محسوب می‌شود تا بتواند حمل‌ونقل عمومی را گسترش دهیم و این فرهنگ به وجود بیاید که شهروندان نیز از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کنند.

وی ادامه داد: این اتفاق صورت نمی‌پذیرد و شهروندان نیز ترجیح می‌دهند که از ماشین‌های شخصی جهت حمل‌ونقل استفاده می‌کنند و قشر آسیب‌پذیر هم که از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کند با فشاری مضاعف روبرو می‌شود.

جراره تأکید کرد: این موضوع باید در نظر گرفته شود که درآمد شهروندان در این مدت چند درصد افزایش‌یافته سپس متناسب با آن افزایش نرخ داشته باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: من این تقاضا را از همکاران دارم که پیش از افزایش نرخ‌ها بسته‌های حمایتی را تصویب و شهرداری را موظف کنیم تا از تاکسی‌داران حمایت کند اینکه کرایه‌ها را افزایش دهیم ساده‌ترین راه است.

در ادامه آبتین امیری دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس، گفت: در خصوص بسته‌های حمایتی که خانم جراره به آن اشاره می‌کند باید در بودجه‌ی سال بعد تعریف شود و اگر ما بخواهیم افزایش نرخ را منوط بر آن بدانیم با مشکل مواجه می‌شویم.

جراره در پاسخ به این عضو شورای شهر تصریح کرد: ما در حال حاضر تسهیلاتی را تصویب می‌کنیم که در بودجه وجود نداشته در این مورد هم باید بودجه‌ی لازم در نظر گرفته شود و این موضوع محقق شود چراکه تاکسی‌داران به‌حق این انتظار را دارند که ما در سال آینده نیز کرایه‌ها را افزایش دهیم اما در این میان وظیفه‌ی شهرداری چه می‌شود؟ شهرداری باید مردم را به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی تشویق کند اما آیا این اتفاق می‌افتد؟

وی افزود: شهروندان از خودرو حمل‌ونقلی استفاده می‌کنند که هزینه‌ی کمتری برای آن‌ها داشته باشد (در اصطلاح به‌صرفه باشد) این موضوع را باید موردتوجه قرارداد که با افزایش قیمت به بازار تاکسی‌ها ضربه خواهیم زد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در جلسات گذشته نمایندگان تاکسی‌داران در صحن شورا اذعان داشتند که «اگر بسته‌های حمایتی برای ما در نظر گرفته شود حتی موافق ثابت ماندن نرخ کرایه‌ها هستیم.»

امیری، عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی بندرعباس با اشاره به اینکه ما باید با این موضوع منطقی برخورد کنیم، گفت: بسته‌های حمایتی مستلزم تأمین اعتبار برای سال آینده است.

رانندگان تاکسی از سازمان حمل و نقل ناراضی هستند

دانش، رئیس شورای شهر بندرعباس نیز در ادامه گفت: نظر خانم جراره نظر درستی است و سازمان حمل نقل در ادامه بگوید که آیا این بسته‌ها را برای رانندگان در نظر گرفته است یا خیر؟

وی با اشاره به بحث نرخ اتوبوس که عنوان شد بدون هیچ‌گونه افزایشی 1000 تومان باقی می‌ماند، گفت: تا جایی که من در جریان هستم آخرین نرخ نامه‌ی مصوب 500 تومان بوده که لازم است این موضوع نیز اصلاح شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه هاشمی را خطاب قرارداد و گفت: تاکسی‌داران از سازمان حمل‌ونقل ناراضی هستند و اگر این نارضایتی وجود نداشت این جنجال هم به وجود نمی‌آمد.

این عضو شورای شهر بابیان اینکه تماس‌هایی که رانندگان با ما می‌گیرند نشان از نارضایتی و گله‌مندی آن‌ها از سازمان حمل‌ونقل است، گفت: اکثر این رانندگان عنوان می‌کند که سازمان تاکسی‌رانی به ما توجه ندارد، موضوعات ما را بررسی نمی‌کند، پاسخ‌گو نیست و نظارت لازم را انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به غیبت «حسینی پور» رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: در چنین جلسه‌ی مهمی رئیس این سازمان حضور ندارد، این عدم حضور به چه معنی است؟ وقتی ایشان در شورای شهر بندرعباس حضور نمی‌یابد، در مواجه با رانندگان و رسیدگی به مشکلات آن‌ها مشخص که چگونه عمل می‌کند.

دانش با تأکید بر اینکه نظارت‌ها و بازرسی‌ها باید قوی باشد، گفت: پیش از اینکه ما بخواهیم با بحث‌وجدل این نرخ نامه را تصویب کنیم افزایش کرایه‌ها اعمال‌شده و این نشان‌دهنده‌ی این است که ما در بحث نظارت ضعیف عمل کرده‌ایم. در سالیان گذشته نظارت‌ها بسیار قوی‌تر بود و در تاکسی‌ها نرخ نامه وجود داشت این در حالی است که در حال حاضر  در تاکسی‌ها نرخ نامه‌ای وجود ندارد.

وی بابیان اینکه ما با قشری از جامعه روبرو هستیم که با سرمایه‌ی خود ماشین خریده‌ و عوارض پرداخت می‌کند و حالا ما می‌خواهیم راجع به نرخ کرایه‌ی آن‌ها تصمیم بگیریم، گفت: سازمان حمل‌ونقل چه‌کاری برای رانندگان تاکسی انجام داده است؟

بسته های حمایتی باید در بودجه لحاظ شود

امیری، عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی بندرعباس گفت: دیدگاه‌هایی که مطرح شد با اصل موضوع منافاتی ندارد. در جلسه‌ی قبل موضوع بسته‌های حمایتی مطرح و قرار شد در بودجه، این موضوع دیده شود و طرح موضوعی که پیش‌ازاین مطرح و جمع‌بندی شده در این جلسه توجیه منطقی ندارد.

وی بابیان اینکه در جلسه‌های گذشته صحبت‌ها و مسائل مختلف مطرح شد، گفت: مبلغی را در ابتدا باید برای این بسته‌های در نظر گرفت سپس سازمان حمل‌ونقل را بازخواست کرد که چرا این کار را انجام نداده است.

این عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به اینکه پیش‌ازاین چنین تفکری در شورای شهر مطرح نبوده گفت: این موضوع (بسته‌های حمایتی) امروز مطرح می‌شود پس باید سازوکار آن نیز مشخص شود به شکل مثال از بودجه‌ی زباله و فضای سبز و غیره کاسته شود تا مبلغی در اختیار دوستان قرار گیرد و در این خصوص هزینه شود.

کمک به تیم ورزشی آری به حمل و نقل عمومی خیر

اسلام باوقار، دیگر عضو شورای شهر بندرعباس گفت: من باخانم جراره موافق هستیم اول  شهرداری بندرعباس خدماتی مثل لاستیک، روغن و تعمیرات به رانندگان ارائه کند، سپس موضوع افزایش کرایه‌ها مطرح گردد.

وی گفت: چطور ما میلیاردها تومان به سازمان‌های بیرونی کمک می‌کنیم اما در خصوص سازمان حمل‌ونقل نمی‌توانیم این کمک را ارائه کنیم.

باوقار بابیان اینکه آقای امیری عنوان می‌کند که این موضوع باید در بودجه‌ی حمل‌ونقل دیده شود، گفت: بودجه‌ی حمل‌ونقل همیشه مظلوم واقع‌شده در سنوات گذشته (4 سال پشت سر هم) بودجه بی آر تی تصویب و در هر چهار سال در جای دیگری هزینه شد.

این عضو شورای شهر با تأکید اینکه همه‌ی ما مقصر هستیم چون امضای همه ما در پایین برگه تفریق بودجه وجود دارد، افزود: ما اگر اجازه نمی‌دادیم بودجه‌ی حمل‌ونقل در جای دیگر هزینه شود امروز این مشکل‌ها پیش نمی‌آمد.

وی با اشاره به اینکه ما در حدود 2000 نفر راننده‌ی تاکسی‌داریم اما هیچ خدماتی را به آن‌ها ارائه نمی‌کنیم، گفت: چطور ما به یک تیم ورزشی 1 میلیارد تومان کمک می‌کنیم؛ اما نمی‌توانیم برای حمل‌ونقل عمومی این کار را انجام دهیم؟

باوقار با اشاره به افزایش قیمت لاستیک، روغن و خدمات تعمیرگاهی گفت: ما باید مبلغی را تعیین و تصویب کنیم تا در بخش تاکسی هزینه شود چراکه اگر تنها افزایش نرخ‌ها را مدنظر قرار دهیم در تاکسی هم مثل اتوبوس شکست خواهیم خورد.

هاشمی در ادامه گفت: موضوع بسته‌های حمایتی باید در کنار افزایش نرخ دیده شود تا بتوانیم به رانندگان تاکسی کمک کنیم.

وی با اشاره به افزایش نرخ تاکسی در شهرهایی مثل شیراز گفت: در شیراز کرایه تاکسی برای امسال 20 درصد افزایش داشته این در حالی است که چند نمایندگی سایپا و ایران‌خودرو نیز به تاکسی‌ها خدمات ارائه می‌کنند با این حساب من فکر می‌کنم روی افزایش نرخ تاکسی در بندرعباس حساسیت کاذب وجود دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهری شهرداری بندرعباس گفت: بخشی از ارائه‌ی خدمات به دولت بازمی‌گردد به‌طور مثال ما باید بتوانیم که هر 5 سال خودروها را نوسازی کنیم؛ این موضوع در حدود 4 سال است که در بندرعباس انجام نمی‌شود و در 2 سال اخیر تنها توانسته‌ایم که 180 تاکسی را نوسازی کنیم.

وی در خصوص نظارت بر عملکرد رانندگان تاکسی گفت: در مورد موضوع نظارت نیز 28 آیتم وجود دارد که موضوع نرخ هم یکی از این آیتم‌هاست و اگر قرار بود در این جلسه تخلفات راننده تاکسی‌ها بررسی شود ما در اسلایدی تمام این موارد را ارائه می‌کردیم.

هاشمی با اشاره به اینکه بیشترین تخلفی که وجود دارد در بحث فعالیت تاکسی‌هاست، گفت: عدم فعالیت رانندگان تاکسی یک کد تخلفاتی است که بسیار مشاهده می‌شود و دلیل آن نیز مشخص است به دلیل پایین بودن کرایه‌ها تاکسی‌ها در مسیرهای تعیین‌شده کار نمی‌کنند و به شکل آزاد مسافرکشی می‌کنند.

نرخ کرایه تاکسی

درنهایت پس از بحث و بررسی چندساعته طرح افزایش نرخ کرایه تاکسی در بندرعباس به رأی گذاشته شد که درنهایت اعضای شورای شهر با افزایش میانگین ۲۲ درصدی این نرخ موافقت کردند.

لازم به ذکر است که این افزایش نرخ‌ها  15 روز پس از انتشار در رسانه‌ها اجرایی خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی