English

استاندار فارس در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی:

یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در فارس جذب شده است

استاندار فارس گفت: در سال ۹۶ یک میلیارد و هشت میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان جذب شده است.

یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در فارس جذب شده است

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار استاندار فارس در جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه در سال ۹۶ یک میلیارد و هشت میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان جذب شده است اظهار داشت: این رقم در سال های 93 و 94 جمعا پنج میلیون دلار و در سال 95 نیز 95 میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: در بیش از 230 جلسه کارگروه رفع موانع تولید مشکلات بیش از یک هزار و 300 واحد تولیدی استان در دستور کار قرار گرفت که مشکلات 61 درصد این واحدها حل شد.

تبادار اظهارکرد: همچنین در طرح رونق تولید نیز در سال 95 به 483 واحد تولیدی که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند 630 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

استاندار فارس تصریح کرد: بیش از 360 میلیارد تومان نیز به طور مستقیم توسط سیستم بانکی به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد.

وی اضافه کرد: همچنین در سال 96 نیز از مجموع 220 طرحی که در سامانه بهین یاب به ثبت رسیده 300 میلیارد تومان پرداخت شده و 2 هزار و 266 طرح نیز به طور مستقیم از سیستم بانکی 870 میلیارد تومان تسیهلات دریافت کردند.

استاندار فارس گفت: در سال 96 در مجموع با 80 میلیارد تومان طرح های انتقالی سال 95 بیش از یک هزار و 250 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد.

تبادار افزود: در بحث کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری نیز در مجموع بیش از 110 جلسه برای حل مشکلات 360 واحد سرمایه گذاری تشکیل شد که مشکلات 200 واحد حل شد.

وی ادامه داد: در بحث صادرات غیر نفتی نیز میزان صادرات استان در سال 94 حدود 650 میلیون دلار بود که این رقم با 60 درصد رشد در سال 95 به یک هزار و 43 میلیون دلار و در سال 96 نیز با 25 درصد رشد نسبت به سال 95 به یک هزار و 303 میلیون دلار افزایش یافت.

استاندار فارس در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی

استاندار فارس گفت: در بحث بهبود فضای کسب و کار نیز رتبه استان که در سال 94 در کشور 19 بود در سال 95 به چهار و در سال 96 نیز به رتبه 2 رسید.

وی بیان کرد: نرخ بیکاری استان نیز که در سال 91، 16 و نیم درصد بود (رتبه 29 کشور) در سال 95 به 11 و چهار دهم درصد (رتبه 13 کشور) و در سال 96 نیز به 10.۸ درصد (رتبه 12 کشور) و در بهار امسال با ۹.۹ درصد رسید.

تبادار شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را یک پیوند مبارک بین بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی برشمرد و افزود: با فعالیت این شورا موضوعات در یک فضای منطقی منطبق بر قانون و مقررات بررسی می شود و نه بخش خصوصی انتظاراتی فراتر از قانون از این شورا داشته و نه دستگاه های اجرایی می توانستند فراتر از قانون کاری انجام دهند اما در مجموع اتفاقات خوبی در این شورا روی داد.

استاندار فارس گفت: امیدواریم مباحثی هم که محقق نشده با تلاش دستگاه های اجرایی پیگیری و محقق شود.

تبادار افزود: در استان فارس در بحث فعالیت های اقتصادی و مباحث مربوط به اتاق بازرگانی و بخش هایی مانند اتاق تعاون، اتاق صنعت و معدن، اصناف و سایر امور مرتبط با بخش خصوصی سعی کرده ایم این مجموعه ها را به عنوان کارکرد بزرگ استان در عرصه تولیدی و اقتصادی قلمداد کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدا تلاش ما بر همین بوده و سعی کرده ایم که بخش خصوصی را بیش از گذشته به عنوان فراهم کننده زمینه سرمایه گذاری، تولید، بازرگانی و صادرات در استان قلمداد کنیم و از سوی دیگر سعی کرده ایم زمینه کمک های دستگاه های اجرایی به بخش خصوصی فارغ از هرگونه مقابله و در سایه تفاهم فراهم شود.

استاندار فارس ادامه داد: ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان در عرصه های مختلف کشاورزی، گردشگری، تجاری، بازرگانی و تولیدی بسیار است و ما راه طولانی برای بهره گیری از این ظرفیت ها در پیش داریم.

وی گفت: قطعا یکی از مولفه های موفقیت در این زمینه ارتباط بخش دولتی و بخش خصوصی است و هرچه این تفاهم بیشتر باشد از این ظرفیت ها هم استفاده بیشتری می توان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه