English

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان:

دادگاه‌ها خارج از نوبت به دادخواست کاهش اقساط مهریه رسیدگی کنند

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: دادگاه‌ها خارج از نوبت نسبت به درخواست تعدیل اقساط مهریه که از سوی زوج تقدیم می شود رسیدگی و مهلت‌های تأدیه سکه را متناسب با وضعیت مالی محکوم‌علیه افزایش دهند.

دادگاه‌ها خارج از نوبت به دادخواست کاهش اقساط مهریه رسیدگی کنند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در جلسه کمیته کاهش جمعیت کیفری زندان های استان با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه مبنی بر تعدیل محکومیت و ساماندهی به وضعیت محکومین پرداخت مهریه، رسیدگی به این موضوع را با توجه به مسائل پیش آمده در حوزه اقتصاد و در جهت کنترل جمعیت زندان ها ضرورتی اجتناب ناپذیر عنوان کرد.

رئیس کمیته کاهش جمعیت کیفری زندان های استان هرمزگان تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی ،ترتیبی اتخاذ شده است تا دادگاه‌ها به صورت خارج از نوبت نسبت به درخواست تعدیل اقساط مهریه که از سوی زوج تقدیم می‌گردد رسیدگی و مهلت‌های تأدیه سکه را متناسب با وضعیت مالی محکوم‌علیه افزایش داده تا بدین ترتیب از زندانی شدن آنان جلوگیری به عمل آید.

وی یکی از اولویت های مهم در تحقق اهداف عدالت محور دستگاه قضا را استفاده حداقلی از مجازات حبس دانست و عنوان کرد: محکومیت به حبس نباید به عنوان اولین و سهل ترین راه مقابله با جرم محسوب گردد و زندان باید صرفاً محل نگهداری مجرمین خطرناک و مخلین نظم و امنیت جامعه باشد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: حذف بسترهای جرم‌زا با مشارکت تمامی دستگاه های نظارتی و اجرایی مؤلفه ای راهبردی در کاهش جمعیت کیفری زندان ها محسوب می‌شود.

حجت الاسلام اکبری یکی از راهکارهای مؤثر در کنترل جمعیت کیفری زندان ها را مدیریت در صدور قرارهای منتهی به بازداشت ابراز کرد و از تشکیل کارگروهی تخصصی به منظور بررسی راهکارهای قانونی در جهت کاهش قرارهای منتهی به بازداشت و ارائه گزارش های نوبه ای در این رابطه خبر داد.

حجت الاسلام اکبری در خاتمه، لزوم ثبت دقیق اقدامات قضایی و بازدید مستمر، مؤثر و هدفمند قضات مرتبط به ویژه دادستان ها و دادیاران ناظر بر زندان از ندامتگاه های استان را به منظور استماع مطالبات مددجویان و اقدام شایسته در جهت رفع مشکلات آنان یادآور شد و تصریح کرد: با افزایش بازدیدها می توانیم روند کاهش جمعیت کیفری را ادامه داده و آن را بیش از پیش ارتقاء بخشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • فرشاد

    باسلام و خسته نباشید میخواستم بدونم سقف مهریه از 110 تا سکه کمتر نشده؟من خونده بودم 110تا سکه هست ولی اخیرا شنیدم به خاطر افزایش قیمت سکه میخوان 55 تا بکننش

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه