English

آیت‌الله فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه رشت:

خط مبارزه با آمریکای جنایتکار در دل ملت ایران ادامه دارد/یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها در گیلان ساماندهی فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: ندای مرگ بر آمریکای ملت ایران برای همیشه بلند است زیرا مردم ما بر خوی استکباری آمریکا مرگ سر می‌دهند.

خط مبارزه با آمریکای جنایتکار در دل ملت ایران ادامه دارد/یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها در گیلان ساماندهی فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر رشت با اشاره به اینکه تقوا مایه عزت انسان در دنیا و آخرت است اظهار کرد: تقوا انسان را در دنیا عزیز می‌کند ضمن اینکه تقوا طبق روایات آبادگر سرزمین‌ها است.

وی در ادامه به 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و افزود: در 13 آبان ماه سال 58 لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام تسخیر شد و امام(ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند اما عده‌ای از همان دانشجویان امروزه ریزش کردند و با انقلاب فاصله گرفتند.

امام جمعه رشت با تأکید براینکه خط مبارزه با آمریکای جنایتکار در دل ملت ایران ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در 13 آبان ماه سال 57 رژیم پهلوی تعدادی از دانش‌آموزان را به خاک و خون کشاند و خاطره تلخ این حادثه در ذهن ملت ایران باقی مانده است.

بزرگ‌ترین پروژه‌ها در گیلان ساماندهی فرهنگی است

آیت‌الله فلاحتی به 14 آبان ماه روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها در گیلان ساماندهی فرهنگی است اما در این زمینه هنوز کاری انجام نشده است.

نماز جمعه رشت1

وی با اشاره به برگزاری یک جلسه شورای فرهنگی عمومی با مسؤولان مربوطه در سال جاری در گیلان، بیان کرد: هنوز در آغاز راه هستیم زیرا در راستای سامان‌بخشی و توجه به فرهنگ عمومی، هنجارشکنان، هنجارها و مبارزه با فساد در عرصه‌های مختلف کاری انجام نشده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به شهادت حسن پاینده مدافع نظم و امنیت توسط هنجارشکنان در رشت اشاره کرد و یادآور شد: کوتاهی فرهنگی متولیان و مسؤولان موجب هنجارشکنی در جامعه می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی، خواستار بسیج مسؤولان فرهنگی و اختصاص اعتبارات لازم برای اجرای برنامه‌ها در عرصه فرهنگی گیلان شد.

وی همچنین با بیان اینکه روز وقف را در هفته آینده داریم، تصریح کرد: وقف میراثی ماندگار برای انسان محسوب می‌شود و فرهنگ‌سازی در این زمینه حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت به برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) با حضور مسلمانان از کشورهای مختلف دنیا در کربلا اشاره کرد و افزود: رسانه‌های استکباری در مقابل انبوه جمعیت خودجوش اربعین نتوانستند سکوت کنند اما این سکوت را وارونه شکستند.

تداوم شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تداوم شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران، اظهار کرد: ندای مرگ بر آمریکای ملت ایران برای همیشه بلند است زیرا مردم ما بر خوی استکباری آمریکا مرگ سر می‌دهند.

وی کودتای نوژه، عملیات نظامی طبس، جنگ 8 ساله، تجهیز صدام به سلاح‌های شیمیایی و ... را از جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران دانست و بیان کرد: آمریکا مسلمان کشی را در دنیا راه انداخته و طبق دستور پیامبر اکرم(ص) وظیفه داریم به ندای مظلومیت مسلمانان دیگر پاسخ دهیم.

حمایت از مستضعفان جهان منشور امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه حمایت از مستضعفان جهان منشور امت اسلامی است، یادآور شد: امروز مسلمانان دنیا به رهبری مقام معظم رهبری در مقابل استکبار جهانی متحد هستند.

نماز جمعه رشت2

آیت‌الله فلاحتی به اعمال تحریم‌های متعدد آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکلات جامعه به دلیل اعمال تحریم‌هاست و بخشی دیگر از مشکلات به سوء مدیریت بعضی از مسؤولان مربوطه می باشد.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید نفتی، کشتیرانی و ... علیه ملت ایران از 13 آبان جاری توسط آمریکا، تصریح کرد: آمریکایی‌ها و ترامپ گاودوش بداند ملت ایران به‌زودی مشت محکمی بر دهان تمام مستکبران عالم می‌زند.

امام جمعه رشت به حذف دلار از مبادلات بازرگانی پنج کشور روسیه، ترکیه، ایران، چین و هند اشاره کرد و افزود: دو سوم جمعیت دنیا در این کشورها زندگی می‌کنند بنابراین حذف دلار شکست مفتضحانه‌ای برای قدرت‌های سلطه‌گر به‌ویژه آمریکا است.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: در آینده نه چندان دور شاهد افول قدرت آمریکا در دنیا خواهیم بود.

وی، در راستای پیش‌نیاز زندگی زوج‌های جوان، بیان کرد: احترام متقابل و عفو و بخشش را باید زن و شوهر نسبت به همدیگر مد نظر قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر خوش خلقی و رعایت اخلاق دینی و اسلامی توسط زن و شوهر در زندگی تأکید کرد و یادآور شد: ایمان و صداقت زیربنای اخلاق شایسته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی