English

آیت‌الله فلاحتی در دیدار با مدیران اوقاف گیلان:

بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی جامعه تبدیل شود/ لزوم نظارت بر تمام بخش‌های وقف در گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان اطلاع‌رسانی احکام وقف برای آگاهی مردم را مهم خواند و گفت: مسیر وقف برای نهادینه شدن در فرهنگ عمومی جامعه نیازمند جریان‌بخشی است.

بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی جامعه تبدیل شود/ لزوم نظارت بر تمام بخش‌های وقف در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با مدیران اوقاف گیلان به مناسبت ۱۵ تا ۲۳ آبان هفته وقف با تبریک این هفته اظهار کرد: مسؤولان و اصحاب اوقاف حافظ امانت‌های مردم هستند.

وی به ظرفیت‌ها و تهدیدهای حضور انسان در کنار اموال مردم اشاره کرد و افزود: اگر تلاش‌ها برای مردم انجام شود ظرفیت محسوب می‌شود اما فعالیت‌ها را برای منافع خود انجام دهیم، تهدید است.

وقف در اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است

امام جمعه رشت با بیان اینکه وقف در اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است، تصریح کرد: شعار «وقف میراث ماندگار» برگرفته از روایات ائمه معصومین(ع) بوده و مانند چشمه‌ای جوشان است.

آیت‌الله فلاحتی، خواستار نظارت بر تمام بخش‌های وقف در گیلان شد و بیان کرد: بی‌نظارتی، خسارت‌ها را متوجه مسؤولان می‌کند و باید پاسخگو باشند.

اجرای صحیح احکام وقف

وی بر اجرای صحیح احکام وقف تأکید کرد و گفت: ابتدا وقف‌یابی باید مد نظر مدیران اوقاف و امور خیریه باشد ضمن اینکه توجه به نیت واقف حائز اهمیت است.

آیت‌الله فلاحتی در دیدار با مدیران اوقاف گیلان3

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه و تمام مراکزی که از جایگاه قدسی برخوردارند باید به قطب فرهنگی جامعه تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: وجود بقاع متبرکه ظرفیتی بزرگ برای ایجاد قطب فرهنگی در جامعه است.

آیت‌الله فلاحتی، اطلاع‌رسانی احکام وقف برای آگاهی مردم را مهم خواند و یادآور شد: مسیر وقف برای نهادینه شدن در فرهنگ عمومی جامعه نیازمند جریان‌بخشی است.

احکام وقف باید به مردم آموزش داده شود

امام جمعه رشت با بیان اینکه احکام وقف باید به مردم آموزش داده شود، اظهار کرد: تجلیل از فرزندان واقفان در راستای تشویق مردم به وقف از برنامه‌های تاثیرگذار است.

وی به ظرفیت‌های خوب ایجاد شده در کشورهای آسیای میانه اشاره کرد و افزود: پای کار آمدن مردم می‌تواند وقف را جهانی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی