English

آیت‌الله فلاحتی در دیدار با اعضای انجمن نابینایان گیلان:

سازمان‌های دولتی باید به معلولان توجه داشته باشند/ روشندلان نیازی به ترحم ندارند

نماینده ولی فقیه در گیلان: سازمان‌های دولتی همان‌گونه که به بخش‌های مختلف جامعه خدمت‌رسانی می‌کنند باید به معلولان توجه داشته باشند.

سازمان‌های دولتی باید به معلولان توجه داشته باشند/ روشندلان نیازی به ترحم ندارند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با اعضای انجمن نابینایان و کم‌بینایان استان با اشاره به اینکه معلولان به‌ویژه روشندلان نیازی به ترحم ندارند اظهار کرد: معلولان بخشی از آحاد جامعه هستند.

وی ادامه داد: نباید نگاه ترحم‌آمیز نسبت به معلولان به‌ویژه روشندلان داشته باشیم و این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است.

تقویت انجمن‌های مردم‌نهاد در راستای ارائه خدمت به معلولان

امام جمعه رشت، خواستار تقویت انجمن‌های مردم‌نهاد در راستای ارائه خدمت به معلولان شد و افزود: سازمان‌های دولتی همان‌گونه که به بخش‌های مختلف جامعه خدمت‌رسانی می‌کنند باید به معلولان توجه داشته باشند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه مردم گیلان بلندمنش، خوش‌فکر و دارای همت بلند هستند، تصریح کرد: بسیاری از خیران گیلانی ایثار می‌کنند و باید آنها را در این مسیر تشویق کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، شفاف‌سازی را از امور مهم در اعتمادسازی عنوان کرد و متذکر شد: مردم با مشاهده خدمت‌رسانی نهادها به اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند، تلاش بیشتری در این مسیر انجام می‌دهند.

ارائه مشاوره ژنتیکی به نابینایان و کم بینایان گیلان

رئیس سازمان بهزیستی گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: فعالیت بهزیستی در راستای حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی و معلولان است.

محمدرضا پارسی به پوشش ۴۰ هزار نفر معلول توسط بهزیستی گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ نفر نابینا و کم بینا زیر پوشش بهزیستی استان هستند.

وی از اجرای طرح مشترک بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی به منظور ارائه خدمات مشاوره ژنتیکی به نابینایان و کم بینایان گیلان خبر داد و بیان کرد: بخشی از نابینایی‌ها وراثتی است و طرح مذکور در راستای آگاهی‌رسانی به نابینایان و کم بینایان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی گیلان با اشاره به ارتباط خیران با انجمن‌های مردم‌نهاد، تصریح کرد: انجمن‌های مردم‌نهاد برای ارائه خدمت بهتر به معلولان نیازمند حمایت مسؤولان هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی