English

آیت‌الله فلاحتی در دیدار با دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه گیلان:

مسؤولان نباید بین گروه‌های دانشجویی تفاوت قائل شوند/نباید با افکار و اندیشه‌های جوانان بازی شود

نماینده ولی فقیه در گیلان نقدهای سازنده را سبب نشاط جوانان دانست و گفت: مسؤولان نباید بین گروه‌های مختلف دانشجویی تفاوت قائل شوند.

مسؤولان نباید بین گروه‌های دانشجویی تفاوت قائل شوند/نباید با افکار و اندیشه‌های جوانان بازی شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان اعضای انجمن اسلامی دانشگاه گیلان با اشاره به فعالیت انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها به صورت خودجوش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: رژیم طاغوت اعضای انجمن اسلامی در دانشگاه‌ها را زیر نظر داشت اما افرادی مانند سرلشکر بابایی از این انجمن‌ها بودند.

وی به فعال‌تر شدن انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: وجود انجمن‌های مختلف دانشجویی در دانشگاه‌ها نه تنها خطر محسوب نمی‌شود بلکه ظرفیت است.

دانشجو باید مسائل سیاسی را بفهمد و سیاستمدار باشد

امام جمعه رشت با تأکید براینکه دانشجو باید مسائل سیاسی را بفهمد و سیاستمدار باشد، بیان کرد: نخستین آرمان دانشجویان خدمتگذاری به مردم و اجتماع است.

آیت‌الله فلاحتی، مهم‌ترین دغدغه دانشجویان را جامعه دانست و تصریح کرد: توجه و واکنش دانشجویان به باندبازی، ایجاد رانت و زدوبندوها قابل ستایش است ضمن اینکه مسؤولان به دو قشر حوزه و دانشگاه باید توجه ویژه داشته باشند.

وی بر وجود اندیشه آرمانی و آرمان‌گرایی دانشجویان تأکید کرد و گفت: دانشجویان با آرمان‌گرایی همراه با تحصیل دانش می‌توانند در جامعه تاثیرگذار باشند.

دانش باید مایه سعادت فرد و جامعه شود

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دانش باید مایه سعادت فرد و جامعه شود، متذکر شد: تلاشی که نخبگان انجام می‌دهند لذت‌بخش است و اگر مسؤولان نمی‌توانند کاری برای آنها انجام دهند حداقل هویت و شخصیت افراد را حفظ کنند.

آیت‌الله فلاحتی، خواستار تلاش مضاعف دانشجویان در کسب دانش و فناوری‌های روز شد و اظهار کرد: دانشجویان با حرکت‌های میان‌بر باید عقب‌ماندگی علمی کشور نسبت به دیگر جوامع پیشرفته را جبران کنند.

آیت‌الله فلاحتی در دیدار با دانشجویان انجمن اسلامی +دانشگاه گیلان

وی، جدی‌گرفتن کسب دانش در کنار سیاست توسط دانشجویان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: از دانشگاه‌ها فسادی مشاهده نشده و اگر اتفاق‌هایی رخ داده، توسط بعضی از سیاستمداران خارج از آن بوده است.

نباید با افکار و اندیشه‌های جوانان بازی شود

امام جمعه رشت با تأکید براینکه نباید با افکار و اندیشه‌های جوانان بازی شود، بیان کرد: دانشجویان برای ارتقای جایگاه جنبش‌های دانشجویی نباید منتظر دیگران بمانند و خودشان در این زمینه تلاش کنند.

آیت‌الله فلاحتی، ایجاد نشاط دانشجویی و انتقال آن به دیگران را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: نشست‌های دانشجویی ارزشمند است و می‌تواند برای دردهای جامعه راهکار ارائه کند.

وی به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو امام اشاره کرد و یادآور شد: امام(ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامیدند زیرا این حرکت ابهت آمریکا را شکست و از افتخارهای جامعه ما محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه حمایت از تشکل‌های دانشجویی را در برنامه داریم، متذکر شد: مسؤولان نباید بین گروه‌های مختلف دانشجویی تفاوتی قائل شوند.

آیت‌الله فلاحتی بر فعالیت مسؤولان در چارچوب قوانین نظام اسلامی تأکید کرد و یادآور شد: وجود مدیران با داشتن افکار و اندیشه‌های سیاسی برای بنده ملاک نیست بلکه باید در قالب چارچوب‌ها حرکت کنند.

انقلاب اسلامی و خون شهدا از دغدغه‌های نسل چهارم است

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و خون شهدا از دغدغه‌های نسل چهارم است، اظهار کرد: به دغدغه‌های مذکور باید پاسخ مثبت داده شود.

امام جمعه رشت، انقلاب اسلامی را بزرگ‌ترین بعثت پس از بعثت پیامبر اکرم(ص) در تاریخ بشر توصیف کرد و افزود: مردم‌محوری و معنویت‌محوری از ویژگی‌های منحصر به‌فرد انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه نقدهای سازنده موجب نشاط در جوانان می‌شود، تصریح کرد: روش، رفتار و تعامل مسؤولان با جوانان باید به صورت عقلایی و اسلامی باشد.

وی، حرکت افق‌نگر دانشجویان همراه با مسؤولان را مهم ذکر کرد و متذکر شد: رفتار فعالان انجمن‌های اسلامی الگویی برای دیگران است بنابراین باید فعالیت دانشجویان عضو انجمن‌های اسلامی همراه با سعه صدر و حوصله باشد.

استقلال، اسلامیت و نقدکنندگی ویژگی انجمن‌های اسلامی است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: سال ۵۸ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، انجمن اسلامی دانشگاه گیلان تشکیل شده است.

معین طاهری، فعالیت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در ۴۰ سال گذشته را بدون وقفه عنوان کرد و افزود: تداوم حیات انجمن اسلامی دانشجویان در راستای سه اصل استقلال، اسلامیت و همواره نقدکنندگی محقق شده است.

وی با اشاره به تلاش دانشجویان انجمن‌های اسلامی در راستای جریان‌سازی و مدیریت به منظور موثر بودن انسان‌سازی در دانشگاه‌ها، بیان کرد: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در مقابل سختی‌ها ایستاده و با وجود مشکلات بسیار توانسته به مسیر خود ادامه دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی