English

استاندار گیلان در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور؛

تمرکز فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر پژوهش‌های کاربردی است

استاندار گیلان گفت: تمرکز فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر پژوهش‌های کاربردی است و در این راستا می‌تواند به دستگاه‌های اجرایی در استان کمک کند.

تمرکز فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر پژوهش‌های کاربردی است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این نهاد، اظهار کرد: تمرکز فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر پژوهش‌های کاربردی است و در این راستا می‌تواند به دستگاه‌های اجرایی استان کمک کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه آموزش‌ها باید پژوهش محور باشد، افزود: متاسفانه تنوع مراکز آموزشی و ترویج مدرک دانشگاهی ارزان، کیفیت پژوهش‌های علمی را تحت تاثیر قرار داده است.

توانمندی جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش‌های کاربردی

وی با اشاره به توانمندی جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش‌های کاربردی، تاکید کرد: طرح‌ها و پروژه‌های کاربردی همچنین پایان‌نامه‌های پژوهش محور مورد حمایت قرار می‌گیرند.

اعتبارات مناسب تری در بودجه ۹۸ به مبحث زباله سوز اختصاص یابد

 سالاری در ادامه به وضعیت پسماند استان اشاره و با اعلام اینکه پبش بینی می‌شود اعتبارات مناسب تری در بودجه ۹۸ به مبحث زباله سوز اختصاص یابد، تصریح کرد: سوزاندن زباله نه تنها سودی نداشته بلکه هزینه بیشتری برای استان ایجاد می کند، باید راهکار دارای توجیه اقتصادی به صورت مشارکتی ارائه شود که برای انتقال این تکنولوژی می‌توانیم از ظرفیت جهاد دانشگاهی بهره‌مند شویم.

استاندار گیلان در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور؛

استاندار گیلان با بیان اینکه در حوزه چای، پژوهشکده چای با مشارکت پژوهشکده محیط زیست به صورت مشترک تحقیقاتی انجام دهند، گفت: برای زنجیره چای از باغ تا فرآوری محصول مراحل پیچیده‌ای وجود دارد که می‌توانیم از بذرهای سازگار با شرایط آب و هوایی استان بهره مند شویم تا محصول با کیفیت‌تری تولید کنیم ضمن اینکه تولیدات ما باید متناسب با نیاز بازار باشد.

وی ادامه داد: در حوزه برنج هم فعالیت های بسیاری انجام و رقم های مختلفی تولید شده است و بازده برنج گیلان نسبتاً خوب می‌باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه ماهیان خاویاری هم فعالیت‌های خوبی انجام شده و می‌توانیم از تجربیات علمی جهاد دانشگاهی نیز در این زمینه بهره مند شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی