English

مروارید خلیج فارس ثبت جهانی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از ثبت جهانی مروارید خلیج فارس خبر داد.

مروارید خلیج فارس ثبت جهانی شد

به گزارش هبرگزاری موج هرمزگان، «خلیل قاسمی» با اعلام این خبرافزود: برای افزایش و انحصاری کردن صادرات برخی محصولات استان هرمزگان همچون مروارید خلیج فارس، خرمای پیارم حاجی آباد، نارنگی سیاهو، گچ خمیر، انبه میناب ، لیمو رودان و خاک سرخ هرمز  به ثبت ملی و بین المللی می رسند.

وی اظهار داشت: در دو سال اخیر برای ثبت این محصولات اقداماتی انجام شد و خوشبختانه سه محصول مروارید خلیج فارس، خرمای پیارم حاجی آباد و نارنگی سیاهو به ثبت جهانی مالکیت فکری (wipo) رسیدند.

قاسمی در ادامه به فرآیند ثبت ملی و بین المللی این محصولات اشاره نمود و بیان داشت: اظهارنامه ثبتی نشان جغرافیایی که از لحاظ مرغوبیت، قابلیت تولید و صادرات تنها در مناطق خاص دارند توسط متقاضی و کارشناسان حوزه آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به انضمام خلاصه ای از معرفی محصول و ویژگیهای آن به دفتر مالکیت فکری و معنوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال می گردد.

وی افزود: پس از بررسی و ارزیابی دفتر مالکیت معنوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهارنامه ثبت نشان جغرافیایی محصول، در قوه قضائیه ثبت می گردد.

قاسمی تصریح کرد: پرونده این ثبت در نهایت براساس موافقت نامه لیسبون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به کنوانسیون تاسیس سازمان جهانی مالکیت فکری ارسال و با پرداخت هزینه توسط دولت ، ثبت جهانی می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در پایان اظهار داشت: انحصار در صادرات این محصولات و کالای ثبت شده، افزایش ارزش افزوده محصول و حفظ حریم کالا به نام منطقه ثبت شده، از مهمترین مزایای ثبت بین المللی محصول است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی