English

فرماندار گیلانغرب:

خروج ۶۲۷ هزار تن کالا از مرز سومار طی سال جاری/۴۸ درصد صادرات کرمانشاه از سومار بوده است

محمودیان گفت: طی شش‌ماهه اول امسال بالغ‌بر 627 هزار تن کالا در 75 قلم انواع کالای صادراتی به ارزش 598 میلیون دلار توسط 32831 دستگاه کامیون به کشور عراق صادرشده است.

خروج 627 هزار تن کالا از مرز سومار طی سال جاری/48 درصد صادرات کرمانشاه از سومار بوده است

فرماندار شهرستان گیلانغرب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، از رشد 64 درصدی صادرات کالا از مرز سومار در نیمه اول سال جاری خبر داد و ابراز داشت: طی شش‌ماهه اول امسال بالغ‌بر 627 هزار تن کالا در 75 قلم انواع کالای صادراتی به ارزش 598 میلیون دلار توسط 32831 دستگاه کامیون به کشور عراق صادرشده است که از حیث وزن 64 درصد و ازنظر ارزش 93 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 96 رشد داشته است.

محمودیان بابیان این مطلب که حجم چندین قلم کالای جدید صادراتی در مرز سومار افزایش‌یافته است، اظهار داشت: چای، مواد غذایی، انواع آهن‌آلات، میلگرد و لوله و اتصالات از اقلام جدید صادراتی از مرز سومار هستند که در طی سال جاری رشد یادی در صادرات داشته‌اند.

به گفته فرماندار گیلانغرب، با توجه به پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در راستای رسمی شدن مرز سومار، برنامه توسعه بازارچه سومار در دست اقدام است.

وی خاطرنشان ساخت: در نیمه اول امسال 48 درصد کالاهای صادراتی تمام مبادی خروجی کرمانشاه به کشور عراق از طریق بازارچه سومار صورت گرفته است و به‌منظور توسعه زیرساخت‌های داخل بازارچه نیز بیش از 50 میلیارد ریال اعتبارات استانی اختصاص‌یافته است.

محمودیان ابراز داشت: کار احداث جاده ترانزیتی گیلانغرب به سومار از محور زله زرد نیز در فاز اول به‌زودی آغاز خواهد شد و این پروژه به طول 42 کیلومتر قرار است طی مدت سه سال با 750 میلیارد ریال اعتبار (هرسال 250 میلیارد ریال) تکمیل گردد و فاز اول پروژه با 280 میلیارد ریال در مرحله پیمان‌سپاری است.

فرماندار گیلانغرب خاطرنشان ساخت: موضوع رسمی شدن بازارچه مرز سومار نیز در حال حاضر آخرین مراحل بررسی در امور مرزهای وزارت کشور را طی می‌نماید که با توجه به اهمیت این مرز و نقش تعیین‌کننده آن‌هم در ابعاد صادراتی سیاسی و زیارتی امیدواریم به‌زودی نهایی و محقق گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه