English

امحای ۳۲ کارتن تخم‌مرغ‌ تاریخ‌مصرف گذشته در کرمانشاه

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشف، ضبط و امحاء 32 کارتن تخم‌مرغ تاریخ‌مصرف گذشته خبر داد و گفت: این میزان تخم‌مرغ در پی گزارش مردمی و از سوله‌ای در شهرک صنعتی کشف، ضبط و به‌صورت بهداشتی امحاء شد.

امحای 32 کارتن تخم‌مرغ‌ تاریخ‌مصرف گذشته در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر علیرضا امیری با اعلام خبر امحای تخم‌مرغ‌های تاریخ‌مصرف گذشته، افزود: بازرسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان در پی دریافت گزارش مردمی در بازدید خود از سوله‌ای اطراف شهر کرمانشاه 32 کارتن تخم‌مرغ تاریخ‌مصرف گذشته را کشف کردند.

وی خاطرنشان ساخت: متخلفان قصد داشتند تاریخ درج‌شده بر روی تخم‌مرغ‌ها را پاک و با تاریخ تولید جعلی وارد بازار کنند که پس از هماهنگی با مراجع قضایی همه محموله جمع‌آوری و به‌صورت بهداشتی امحاء شد.

وی اظهار کرد: شهروندان هرگونه فرآورده پروتئینی اعم از تخم‌مرغ، گوشت قرمز، مرغ و ماهی را صرفاً از مراکز عرضه مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند

امیری با اشاره به جایگاه ویژه تخم‌مرغ به‌عنوان یک فرآورده غنی پروتئینی و پرمصرف در سبد غذایی خانوار توصیه کرد: هنگام خرید این فراورده حتماً به تاریخ تولید و انقضاء ثبت‌شده بر روی تخم‌مرغ و برچسب بسته‌بندی آن توجه و از خرید تخم‌مرغ فاقد هویت خودداری کنند.

معاون سلامت دامپزشکی کرمانشاه با تأکید بر این‌که مدت‌زمان نگهداری تخم‌مرغ در یخچال چهار هفته است، گفت: شهروندان تخم‌مرغ مصرفی خود را از فروشگاه‌هایی خریداری کنند که تخم‌مرغ‌هایشان در یخچال نگهداری می‌شود، زیرا بهترین دما برای نگهداری تخم‌مرغ دمای صفرتا چهار درجه سانتی‌گراد است.

وی بابیان این مطلب که مردم می‌توانند هرگونه تخلف بهداشتی را با سامانه تلفنی 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در جریان بگذارند، خاطرنشان کرد: اگر تخم‌مرغ خریداری‌شده کثیف باشد باید آن را پاک‌کرده سپس در یخچال داخل کیسه فریزر قرارداد، چون شستن تخم‌مرغ مدت‌زمان نگهداری آن را کاهش داده و تخم‌مرغ زودتر فاسد می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه