English

استاندار کرمانشاه در دیدار با هیئت‌رئیسه دانشگاه رازی:

زلزله نه‌تنها یک شوک بزرگ برای کرمانشاه که یک بحران ملی بود

استاندار کرمانشاه گفت: زلزله یک شوک سخت، نه‌تنها به استان کرمانشاه، بلکه به کشور بود که یک بحران ملی بود که به شکل استانی مدیریت شد و به خاطر اینکه باید پاسخگوی مقامات عالی نظام می‌بودیم وقت زیادی از مدیران گرفته شد.

زلزله نه‌تنها یک شوک بزرگ برای کرمانشاه که یک بحران ملی بود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند در دیدار با هیئت‌رئیسه دانشگاه رازی کرمانشاه در خصوص زلزله سال گذشته ابراز داشت: حدود ۵۰۸۰ پس‌لرزه پس از زلزله 21 آبان در استان داشتیم که تقریباً در ۱۰۰۰ مورد مردم مجبور شدند از خانه‌های خود بیرون بزنند.

وی اظهار داشت: 3200 میلیارد تومان فرصت سازی در زلزله در بخش بهداشت و درمان داشتیم و برای نمونه یک سرمایه‌گذار پرنفوذ آمریکایی ایرانی‌الاصل ۱۶۷ میلیون یورو از طریق بانکی در بلژیک به بانک مرکزی واریز کرده که در ساخت یک بیمارستان بزرگ در منطقه سراب قنبر هزینه خواهد شد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با مشارکت بانک ملل بیمارستان ۹۶ تختخوابی در اسلام‌آباد غرب با هزینه‌ای قریب ۷ میلیارد تومان در حال ساخت است.

کاهش هزینه‌های توسعه با ورود مؤثر دانشگاه‌ها

رئیس شورای اداری استان تأکید کرد: اگر دانشگاه وارد عرصه توسعه استان شود هزینه‌های توسعه برای استان خیلی پایین می‌شود و یکی از دلایل رکود در بخشی از صنایع استان عدم ارتباط با دانشگاهیان است لذا سرمایه‌گذاران نیاز به مشاورین علمی و نخبه دارند و دانشگاه معدن نخبگان است و باید این خلأ را پر کند.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: دانشگاه باید برای سؤالات و مسائل مربوط به توسعه استان به‌ویژه در حوزه ضعف «فرهنگ کار و دیدگاه توسعه محور»، پاسخ‌های علمی و درست بیابد و ارائه کند.

بازوند افزود: مسیر توسعه بدون مشارکت دانشگاه، مسیری پرهزینه، خسته‌کننده و پر اصطکاک است و دانشگاه همایش فرصت‌ها و چالش‌های توسعه استان را در سطح ملی و با مشارکت نخبگان علمی و پژوهشی کشور برگزار کند.

بازوند در پایان تصریح کرد: 55 میلیارد تومان توسط دولت، و ۱۲۰ میلیارد تومان توسط خیرین به امور مربوط به بهداشت و درمان و سلامت پس از زلزله اختصاص‌یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه