English

رشد ترانزیت کالاهای غیر نفتی در بنادر قشم

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم از رونق چشمگیر صادرات و ترانزیت غیر نفتی و ترابری 6.4 میلیون نفر سفر طی نیمه نخست سال جاری در بنادر این جزیره خبر داد.

رشد ترانزیت کالاهای غیر نفتی در بنادر قشم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «علی اشتری» ضمن ارایه گزارشی از عملکرد بنادر جزیره قشم در شش ماهه اول سال 97 اظهار داشت: طی این مدت 3 میلیون و 88 هزار و 430 تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که از این رقم، سه میلیون و 32 هزار تن مربوط به کالای غیرنفتی و 56 هزار تن نیز به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

صادرات غیر نفتی 50 درصد افزایش یافت

وی با اشاره به صادرات 80 هزار و 373 تن کالای غیر نفتی در بنادر این جزیره افزود: این رقم در همسنجی با سال گذشته افزایش 50درصدی داشته است.

اشتری خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست امسال چهارهزار و 940 تن کالای غیرنفتی ترانزیت شد که حجم اینگونه محموله ها در همسنجی با سال گذشته، بیش از 176 برابر شده است.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم حجم عملیات کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) کالاهای غیر نفتی را بیش از دومیلیون و 907 تن و حجم واردات را 60هزار و 877 تن اعلام کرد.

وی حجم محموله های ترانشیپی در بنادر جزیره قشم را نیز بالغ بر 20 هزار تن کالای غیرنفتی عنوان و اضافه کرد: همچنین طی این مدت، 56هزار تن فرآورده نفتی کابوتاژ شد.

افزایش 26درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر

این مقام مسئول گفت: طی این مدت، چهار هزار و 430 TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته 26 درصد افزایش را شاهد بودیم.

6.4 میلیون نفر سفر دریایی طی شش ماه اخیر

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان گفت: طی نیمه نخست سال جاری، ترابری شش میلیون و 409 هزار و 716 نفر سفر در بنادر مسافری قشم به ثبت رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی