English

فرماندار شفت بیان کرد:

مجموع خسارات های سیل در این شهرستان بالغ بر ۱۷.۵ میلیارد تومان است

فرماندار شفت در نشست ستاد مدیریت بحران این شهرستان با اشاره به اینکه مجموع خسارات های تحمیل شده سیل در این شهرستان بالغ بر 17.5 میلیارد تومان است افزود : ایمن سازی و اقدامات اولیه در خصوص سیل باید هرچه سریعتر پایان یابد.

مجموع خسارات های سیل در این شهرستان بالغ بر 17.5 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمد رضا محسنی با اشاره به اینکه عدم  ساماندهی رودخانه ها سبب تشدید آسیب های سیل در شهرستان شفت شد افزود: افراط در صدور مجوزهای برداشت  از رودخانه  در سالها پیش و ممانعت های قانونی کنونی  برای ورود دستگاه های ذیربط برای ساماندهی، به بسیاری از زیرساخت های حاشیه رودهاخانه آسیب رسانده و مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه سیل اخیر اثبات نمود که بسیاری از رودخانه ها گنجایش هدایت این حجم از آب را ندارد و نیازمند ساماندهی است افزود: با تشریک مساعی و رعایت موازین قانونی می توان خسارت های حوادث آتی را کاهش داد.

خسارت سیل  در شفت

وی با بیان اینکه بازگشایی و بهسازی اولیه جاده های روستایی که در طغیان رودخانه ها تخریب شده اند نیازمند همکاری دستگاه های خدماتی و اجرایی است افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست در کنار راهداری باشند و زمینه تسریع در کار را فراهم نمایند.

بنیاد مسکن ترمیم راه ها و پل های داخل بافت روستاهای سیل زده را در اولویت قرار دهد

فرماندار شفت با اشاره به اینکه بنیاد مسکن ترمیم راه ها و پل های داخل بافت روستاهای سیل زده را در اولویت قرار دهد اظهار نمود: اداره برق باید در روزهای  آتی نقاط در معرض خطر شبکه های برق را جابجا و از ایمن سازی آن ها اطمینان حاصل نماید و  اداره مخابرات نیز هر چه سریعتر خطوط ارتباطی خانوارهای روستایی را وصل کند.

35 میلیارد تومان برای جبران خسارات های ناشی از سیل در گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه 35 میلیارد تومان برای جبران خسارات های ناشی از سیل این استان در نظر گرفته شده است که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت افزود: این اعتبارات شامل کمک های بلاعوض برای تعمیر و ارایه تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی  می شود و مبالغی نیز  برای تعویض اسباب و اثاثیه آسیب دیده  منازل  پیش بینی شده است که روند اجرای آن به زودی اطلاع رسانی می شود.

خسارت سیل  +در شفت

محمد اکبرزداده با اشاره به اینکه آسیب های سیل به موازات راه ها به پل ها نیز وارد شد افزود: هر چند که آب منطقه ای با مشکلات و ممانعت های قانونی در ساماندهی رودخانه ها مواجه است اما هیچ دستگاه دیگری در رودخانه ها مسوولیت قانونی ندارد و ساماندهی با نظر کارشناسی آب منطقه ای می تواند انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه