English

دامن زدن به اختلافات مذهبی کفران نعمت و تیز کردن شمشیر دشمن است/برادران اهل تشیع و تسنن یکدیگر را تحمل کنند

فرماندار شهرستان بندرلنگه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در بحث وحدت، گفت: دامن زدن به اختلافات مذهبی کفران نعمت و تیز کردن شمشیر دشمن است، دشمن از هر اختلافی در کشور برای ضربه زدن به کشورمان استفاده می‌کند پس مردم باید با هوشیاری، مانع از سو استفاده‌ی دشمن شوند.

دامن زدن به اختلافات مذهبی کفران نعمت و تیز کردن شمشیر دشمن است/برادران اهل تشیع و تسنن یکدیگر را تحمل کنند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «غلام‌رضا آباد» در نشست هم اندیشی ائمه جمعه و جماعت اهل سنت شهرستان بندرلنگه بابیان اینکه امروز امنیت جمهوری اسلامی ایران یک امنیت باثبات، پایدار و بر اساس آموزه‌های دینی است، گفت: در 8 سال دفاع مقدس خون شیعه و سنی در کنار هم‌ریخت و کشور از چنگال ابرقدرت‌ها خار ج شد.

وی افزود: در حقیقت مرزبانان اصلی مردم مناطق مختلف مرزی هستند که در کنار نیروهای امنیتی و قوای مسلح از امنیت کشور دفاع می‌کنند.

فرماندار شهرستان بندرلنگه با بیان اینکه همگی امنیت امروزمان را مدیون خون شهدا هستیم، گفت: ملت سرافراز ایران می‌دانند که امنیت امروزشان را مدیون جان‌فشانی و مقاومت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس از سرزمینمان و ایستادگی و فداکاری امروز جوانان مدافع حرم اهل‌بیت (ع) در مقابل دشمنان در هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر هستند.

آباد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در بحث وحدت، گفت: دامن زدن به اختلافات مذهبی کفران نعمت و تیز کردن شمشیر دشمن است، دشمن از هر اختلافی در کشور برای ضربه زدن به کشورمان استفاده می‌کند پس مردم باید با هوشیاری، مانع از سو استفاده‌ی دشمن شوند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت علمای تشیع و تسنن ظرفیت بسیار شایسته‌ای است که به‌عنوان معلمین جامعه و مروجان اخلاق، دین و معرفت جایگاه خاصی دارد، ادامه داد: جایگاه علما را هیچ معلمی نمی‌تواند بگیرد و نقش آن‌ها را ایفا کند لذا علمای ما باید برنامه داشته باشند و با برنامه در جهت وحدت هرچه بیشتر جامعه اسلامی گام بردارند.

فرماندار شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: می‌توانم به جرت بگویم عامل وحدت در این منطقه آیت‌الله رکنی، امام‌جمعه بندرلنگه هستند که باراهنمایی و ارشاد خود مسیر درست را در جهت وحدت تشیع و تسنن نشان داده است.

وی بابیان اینکه قرآن کریم همه مسلمانان را یک امت واحده خوانده، گفت: متأسفانه امروز برخی رویدادها موجب تفرقه بین مسلمانان شده است و روابط مسلمانان با یکدیگر بر طبق همان الگویی که دولت‌های غربی و استعماری به نفع خود بیان کرده‌اند یعنی «تفرقه‌ بینداز و حکومت کن» رقم خورده است.

 آباد در ادامه بابیان اینکه مخالفان اسلام با حربه‌هایی مانند بنیادگرایی، افراط‌گرایی، تروریسم و نسبت دادن آن‌ها به اسلام سعی در نابودی اسلام دارند افزود: دشمنان با اختلاف انداختن میان شیعه و سنی به دنبال تضعیف باورهای دینی و اسلامی ملت ایران هستند.

فرماندار شهرستان بندرلنگه با اشاره به اینکه برای تقویت وحدت شیعه و سنی، همان‌گونه که شناخت عوامل و زمینه‌های تقویت این وحدت ضرورت دارد، شناخت عوامل و زمینه‌های اختلاف نیز ضروری است یادآور شد: بر این اساس برای ایجاد وحدت اسلامی، باید عوامل اختلاف همانند تنگ‌نظری‌ها، احساسات آنی، تحریک‌پذیری، تعصبات قومی و پیروی از هواهای نفسانی، شناسایی و با آن‌ها مبارزه گردد تا زمینه فرصت‌طلبی دشمنان خارجی که نقش بنیادی در ایجاد اختلاف داشته و دارند از بین برود.

وی افزود: بایستی باهم اندیشی وهم فکری همه‌ی علمای تشیع و تسنن در حوزه فرهنگ، هدفمند عمل شود و علما در این برهه حساس زمانی وظیفه سنگین و خطیری را بر دوش دارند.

آباد بابیان اینکه برخی از بیرون سعی بر ضعیف و ناتوان نشان دادن دولت و زیر سؤال بردن عملکرد آن را دارند، گفت: این وظیفه علما است که برکات و ثمرات این نظام مقدس را به نسل جوان منتقل کنند و زمان حال را بازمان گذشته و رژیم منحوس پهلوی مقایسه و نگذارند که بدخواهان در فضای مجازی جوانان و نوجوانان ما را فریب داده و مردم را نسبت به انقلاب و نظام دلسرد کنند.

فرماندار شهرستان بندرلنگه با بیان اینکه بدخواهان طوری وانمود می‌کنند که انگار در این چهل سال عمر انقلاب اسلامی هیچ کاری در کشور ما صورت نگرفته است، اظهار داشت: ما منکر وضعیت نابسامان اقتصادی کنونی نیستیم اما باهم اندیشی، صبر مضاعف و بصیرت می‌توانیم این دوره را نیز پشت سر بگذاریم.

آباد افزود: در شرایط حساس کنونی باید به سمتی حرکت کنیم که علما، روحانیون، نخبگان و دانشگاهیان بتوانند نقش واقعی خود را در کشور ایفا کنند و به کانون حل‌وفصل مشکلات و مسائل کشور تبدیل شوند.

وی گفت: همه علما و روحانیون، نخبگان سیاسی و اجتماعی، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف باید برای انسجام و وحدت در کشور بیش‌ازپیش تلاش کنند تا اعتماد و امید مردم را ترمیم کنیم؛ چراکه اگر نتوانیم در این مسائل روشنگری لازم را انجام دهیم و با ایجاد شوک‌های مثبت روانی و رسانه‌ای به جامعه، افکار عمومی را همراه نکنیم، کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

فرماندار شهرستان بندرلنگه در پایان خاطرنشان ساخت: خوشبختانه باتدبیر رهبر انقلاب و تشکیل جلسات مستمر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا شاهد وحدت رویه در مواجهه با مسائل مختلف کشور هستیم و دولت نیز در این راستا آمادگی لازم را برای اصلاح فرایندهای تصمیم‌گیری و اجرایی متناسب با شرایط مختلف دارد.

انسجام بین اهل تسنن و تشیع در اولویت باشد

امام‌جمعه بندرلنگه نیز بابیان اینکه دشمنان اسلام همیشه سعی دارند که ایجاد اختلاف کنند، گفت: ما باید با پیاده کردن اهداف آیات روح‌بخش قرآن وزنده نگه‌داشتن خاطرات جانبازان صدر اسلام که در مقابل توطئه‌های دشمنان مبارزه کردند این مهم (حفظ وحدت) را به انجام برسانیم.

رکنی در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت ایجاد وحدت و استقرار آن در جامعه، افزود: تنها روشی که برای وحدت و انسجام بین اهل تسنن و تشیع باید موردتوجه قرار گیرد این است که برادران اهل تشیع و تسنن درزمینه‌های جزئی هرکدام در محدودیت مذهب خود عمل نمایند وهم دیگر را تحمل کنند و در وجوه مشترک در کنار هم باشند.

 وحدتمان را از هر گزندی حفظ کنیم

نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت نیز با پرداختن به نقش انقلاب اسلامی به‌عنوان یک نیروی منسجم کننده و وحدت‌بخش گفت: ما امروز در موقعیتی قرارگرفته‌ایم که هرآن دشمنان درصدد هستند که از طرق مختلف وارد شوند و ایجاد اختلاف نمایند.

رضایی بابیان اینکه دشمن به ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی قانع نیست، گفت: دشمن امروز می‌خواهد در بین خود افراد اختلاف بیندازد تا بتواند به اهداف شوم و پلیدش فائق آید.

وی بابیان اینکه دراین‌بین وظیفه همه ما این است که در جهت آگاهی بخشیدن به مردم بکوشیم، گفت: ما امروز باید قدر این انقلاب را بدانیم و دست‌به‌دست هم بدهیم و وحدتمان را از هر گزندی حفظ کنیم و در این میان روحانیون باید در ایجاد وحدت و انسجام بیشتر تلاش کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه