English

معاون عمرانی وزیر کشور:

کلانشهرها به سمت شهر دانش محور حرکت کنند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: حرکت به سمت شهر دانش محور و دانش بنیان برای کلانشهرها ضروری است.

کلانشهرها به سمت شهر دانش محور حرکت کنند

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در آیین بهره بردرای از 2 ایستگاه مترو و همچنین ورود  185 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون شهری شیراز با تأکید بر اینکه حرکت به سمت شهر دانش محور و دانش بنیان برای کلانشهرها ضروری است افزود: راهبرد مدیریت شهرها در گذشته نه چندان دور برای کاهش ترافیک رفتن به سمت اقدامات سخت افزاری همچون توسعه معابر، تقاطع های غیر هم سطح، زیر گذرها، رو گذرها و... بود اما امروز این نگاه به سمت توسعه زیر ساخت های نرم افزاری تغییر یافته است.

وی با اشاره به اینکه امروز مدیریت شهرها در کنار توجه به امور زیر ساختی و زیر بنایی  این نگاه نو و نرم افزاری را نیز  مدنظر قرار داده است، اقدامات فرهنگی را در این زمینه بسیار موثر دانست و گفت: البته فرهنگ سازی به الزاماتی نیاز دارد که بدون این ابزارها و الزامات موفق نخواهد بود از این رو شاهد توجه بسیاری از کلانشهرها به تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی، حمل و نقل ریلی یا حمل و نقل سبز هستیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید بر اینکه شهرداری شیراز نیز در این حوزه پیش قدم بوده و اقدامات مناسبی در حوزه حمل و نقل عمومی چه در حوزه اتوبوسرانی و چه حمل و نقل ریلی انجام داده است، تصریح کرد: تهیه و خرید اتوبوس در شرایط اقتصادی کنونی اقدامی شایسته است که از سوی شهرداری شیراز برای رفاه حال شهروندان انجام شده است.

مهندس جمالی نژاد با بیان اینکه در نظام شهری با بیماری سندروم کلان شهری مواجه هستیم، اظهارکرد: مهاجرت از روستا به شهرهای کوچک و بعد به کلانشهرها که مشکلات زیست محیطی و آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد از مشکلات موجود کشور است.

وی ادامه داد: انتظام بخشی به نظام شهری موجود و توسعه متوازن امری مهم و حیاتی است.

معاون وزیر کشور با اشاره به مشکلات کلانشهرها اعم از ترافیک، آلودگی هوا و معضلات اجتماعی خاطرنشان کرد: در دهه های اخیر رویکرد شهرداری ها تغییر کرده است و به سمت پذیرش مأموریت های فرهنگی و اجتماعی می روند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه در زیرساخت های ترافیکی اقدامات زیادی انجام شده است، عنوان کرد: در 9 کلانشهر کشور اقدامات زیادی از جمله تصویب  840 کیلومتر خط ریلی از سوی معاونت عمرانی وزارت کشور انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه