English

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان بیان کرد:

۵ تصفیه خانه فاضلاب مرکزی در حال احداث می باشد/ شهرک های صنعتی مسئول آلودگی رودخانه های رشت نیست

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت: پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهرک های صنعتی آستانه، لنگرود، شهرک صنعتی سفید رود رشت، لاهیجان ( مدول دوم ) و ناحیه صنعتی کوچیچال فومن در حال احداث می باشد.

5 تصفیه خانه فاضلاب مرکزی در حال احداث می باشد/ شهرک های صنعتی مسئول آلودگی رودخانه های رشت نیست

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، احمد علی شهیدی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص وضعیت حال حاضر تصفیه خانه های صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان گفت: در حال حاضر 9 تصفیه خانه فاضلاب مرکزی در شهرک ها و نواحی صنعتی شامل شهرک های صنعتی بندر انزلی، صومعه سرا، سیاهکل، لوشان، لاهیجان، شفت، تالش و ناحیه صنعتی سکام رضوانشهر در حال بهره برداری و پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهرک های صنعتی آستانه، لنگرود، شهرک صنعتی سفید رود رشت، لاهیجان ( مدول دوم ) و ناحیه صنعتی کوچیچال فومن در حال احداث می باشد.

شهرک های صنعتی مسئول آلودگی رودخانه های رشت نیست

وی افزود: شرکت شهرک های صنعتی گیلان پاسخگوی آلودگی رودخانه های رشت ناشی از شهر صنعتی رشت نیست.

شهیدی با تاکید بر اینکه شهر صنعتی رشت واقع در منطقه لاکان از جمله شهرهای صنعتی قدیمی کشور و خصوصی بوده که قبل از انقلاب تاسیس شده ، خاطر نشان کرد: از اینرو، این شهر صنعتی رشت زیر مجموعه شرکت شهرک های صنعتی گیلان نمی باشد و بدیهی است که این شرکت در قبال تصفیه فاضلاب آن شهر صنعتی و آلودگی های رودخانه های گو هر رود و زرجوب ناشی از واحدهای بزرگ و فعال مستقر در آن شهر صنعتی مسئول و پاسخگو نیست.

وی گفت: تمامی تصفیه خانه های فاضلاب شهرک ها و نواحی صنعتی استان قادرند که فاضلاب شهرک یا ناحیه صنعتی را در حد استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست تصفیه کنند.

واحدهای صنعتی فاصلاب تولیدی خود را به تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی هدایت کنند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان افزود: برای نیل به این هدف تمامی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی موظف هستند تا بر طبق مفاد قراردادهای فیمابین و ضوابط و مقررات زیست محیطی فاصلاب تولیدی خود را ابتدا پیش تصفیه کرده و سپس به تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی هدایت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات این شرکت در زمینه طراحی و احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهرک ها و نواحی صنعتی انتظار داریم تا اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و سایر مراجع ذیصلاح به منظور حفظ سرمایه گذاری های انجام شده و همچنین حفظ محیط زیست در راستای تشویق و ترغیب واحدهای صنعتی جهت احداث سیستم پیش تصفیه و رعایت ضوابط زیست محیطی همکاری کنند.

به گفته شهیدی؛ در حال حاضر سایر شهرک ها و نواحی صنعتی حائز سه شرط احداث تصفیه خانه فاضلاب نبوده و قطعا این شرکت پس از نیل به شروط فوق نسبت به احداث تصفیه خانه فاضلاب در سایر شهرک ها و نواحی صنعتی اقدام خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه