English

با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو صورت گرفت:

انعقاد قرارداد سرمایه گذاری ۲۲۵ میلیارد تومان بخش خصوصی در اجرای تاسیسات فاضلاب شهری شهرهای استان اصفهان

با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو قرارداد سرمایه گذاری 225 میلیارد تومان بخش خصوصی در اجرای تأسیسات فاضلاب شهرهای فولادشهر، ایمانشهر و دهق منعقد گردید.

انعقاد قرارداد سرمایه گذاری 225 میلیارد تومان بخش خصوصی در اجرای تاسیسات فاضلاب شهری شهرهای استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، معاون اول رئیس جمهوری، در مراسم معرفی طرح‌های تبصره 19 وزارت نیرو و مبادله قراردادهای مشارکت بخص خصوصی در صنعت آب و فاضلاب که در سالن همایش وزارت نیرو برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط کشور بسیار خاص و خطیر است، اظهار داشت: اگر چه شرایط اقتصادی دشواری را سپری می کنیم، ولی این شرایط راه بن بستی ندارد و فرصت خوبیست که با وضع موجود تحول های بزرگی در کشور اتفاق بیفتد.

اسحاق جهانگیری ادامه داد: مهم ترین موضوع در این شرایط عزم و اراده مدیریت است که باید این شرایط دشوار با عملکرد جهادی و همدلی همه مدیران در شرایط کوتاه طی شود و از آن عبور کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در نهایت بی قانونی و بی‌اعتنایی به همه مقررات بین المللی از برجام خروج کردند، گفت: آنها با بهانه های واهی از این توافقنامه عقب کشیدند و تحریم های جدیدی را برای کشور و ملت ایران وضع کردند که دشمن بداند با کمک مردم ایران، فعالان اقتصادی و مدیران توانمند به‌زودی از این شرایط خواهیم گذشت و آنها نتیجه ای از این تحریم ها نخواهند برد.

معاون اول رئیس جمهور از کمبود آب به عنوان ابر چالش کشور یاد کرد و گفت: آب به عنوان مهم‌ترین مسئله زندگی فردی و اجتماعی ما است که مولفه های مختلفی دارد و حیات یک کشور و ملت وابسته به آن است.

این مقام مسئول در دولت با بیان اینکه امروز کم آبی تبدیل شده به یک مسئله حیاتی و مهم کشور تبدیل شده است، تصریح کرد: این مهم باید با دقت و توجه بیشتری بررسی شود و بدانید که دولت به تنهایی نمی تواند از چالش کم آبی عبور کند و بایستی همگان اعم از مردم عزیزمان و دستگاه ها به صحنه بیایند تا مسئله آب حل شود و در آینده با تهدید بی‌آبی روبرو نشویم.

وی به توانمندی های مدیران صنعت آب و برق کشور اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی های کلان برای حل بحران کم‌آبی توسط وزارت نیرو انجام شده است.                      

جهانگیری درباره ایام تابستان و پیک بار گفت: وزارت نیرو شایستگی های خوبی را در این ایام از خود نشان داد و با همکاری مردم و دستگاه های دولتی توانست در مصرف برق کاهش را ایجاد کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امسال در تابستان بدترین روزها را نسبت به 50 سال اخیر در بخش آب سپری کردیم، گفت: برخی استان های ما با شرایط بسیار سختی مواجه بودند و متاسفانه کم بارشی باعث شد تا این شرایط نابسامان برای ملت رخ دهد.

وی از همدلی و همراهی مردم در صرفه‌جویی آب تشکر و قدردانی کرد و گفت: از هم‌اکنون برای سال آینده برنامه‌ریزی‌ها بایستی انجام شود تا دیگر مردم عزیزمان زیر بار این فشارها نباشند؛ البته باید در نظر داشت شرایط سال آتی بستگی به بارش ها نیز خواهد داشت.

جهانگیری با اشاره به اینکه بخش خصوصی موتور حرکت دهنده اقتصاد آینده ایران است، بیان داشت: باید مقرراتی وضع شود که بخش خصوصی با خیال راحت وارد عرصه اقتصادی شود و هیچ منعی برای ورود و سرمایه‌گذاری در این بخش وجود نداشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: برابر اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور وزارت نیرو موفق ترین وزارتخانه در واگذاری طرح ها به بخش خصوصی بوده که متاسفانه غیر از این وزارتخانه تاکنون هیچ دستگاه دیگری نسبت به واگذاری اقدام نکرده است.

 قرارداد فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به پروژ ه هایی که در این مراسم به امضا رسید، اعلام کرد: امروز با حضور معاون  اول رئیس جمهور، وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور دو پروژه از آبفا استان اصفهان قرارداد آن منعقد شد.

هاشم امینی گفت:شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به منظور اجرای شبکه  و تکمیل  تاسیسات فاضلاب شهرهای فولادشهر و ایمانشهر موفق به انعقاد سرمایه گذاری به روش بیع متقابل با شرکت ذوب آهن اصفهان با مبلغ 2100 میلیارد ریال شد.

وی افزود: شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان قرار دیگری با هدف  اجرا شبکه و تکمیل تاسیسات فاضلاب شهر دهق قرداد سرمایه گذاری به روش بیع متقابل با شهرداری این شهر با مبلغ 150 میلیارد ریال منعقد نمود.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد: قرارداد تکمیل تاسیسات فاضلاب فولادشهر و ایمانشهر به مبلغ 2100 میلیارد ریال در ازای تخصیص پساپ به میزان 125 میلیون متر مکعب بوده است.

هاشم امینی با بیان اینکه تکمیل شبکه فاضلاب فولادشهر وایمانشهر به طول 275 کیلومتر است خاطرنشان ساخت: با اجرا شبکه فاضلاب فولادشهر و ایمانشهر 108 هزار و 575 نفر تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب در این شهرها قرار می گیرند .

وی افزود:ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر های فولادشهر و ایمانشهر 240 هزار نفر با دبی 188لیتر در ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان با توجه به محدودیت شدید منابع آبی در اصفهان اقدام به سرمایه گذاری در تکمیل شبکه فاضلاب فولادشهر وایمانشهر نمود تا در یک بازه 3 ساله این تاسیسات اجرا نماید و در ازای آن پسا پ حاصله رادر یک دوره 20 ساله  صرف رفع نیاز آبی در بخش صنعت نماید.

امینی به انعقاد قرار داد با شهرداری دهق پرداخت و اظهار داشت:مقرر گردید با اجرای شبکه و تکمیل تاسیسات فاضلاب در شهر دهق بیش از 8 هزار و 272 نفر در این شهر تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت:  قرار داد این پروژه با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال  در ازای 5 میلیون مترمکعب به مدت 15 سال منعقد شد همچنین توافق گردیده این تاسیسات در بازه 2 ساله تکمیل و اجرا شود تا علاوه بر اینکه مردم این شهرستان هر چه زودتر از خدمات شبکه فاضلاب بهره مند شوند شهرداری هم بتواند با در اختیار گرفتن پساب تخصیصی، آب مورد نیا ز برای آبیاری فضای سبز را تامین نماید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه