English

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه:

ایران یک کشور صادرکننده جدی نیست/ زیرساخت‌های لازم برای توسعه تجارت باید فراهم شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه توسعه تجارت را نیازمند تغییر رفتار در کل کشور دانست و گفت: ایران یک کشور صادرکننده جدی نیست و این امر روی رفتارهای اداری، بانکی، اجرایی، برپایی نمایشگاه‌ها، شیوه بسته‌بندی و حتی شیوه تولیدات ما اثر گذاشته است.

ایران یک کشور صادرکننده جدی نیست/ زیرساخت‌های لازم برای توسعه تجارت باید فراهم شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، هدایت حاتمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات، از صادرات به‌عنوان یک هنر یادکرد که توسعه آن نیازمند رفتارهای هماهنگ جدی بین همه بخش‌ها است و افزود: برای توسعه تجارت در کشور باید حوزه حمل‌ونقل، کیفیت تولیدات، بازاریابی، زیرساخت‌های تجاری مرزها، بسته‌بندی، برندینگ و ... همپای هم حرکت کنند.

وی تصریح کرد: کرمانشاه یکی از استان‌های جدی کشور در حوزه تجارت خارجی است و با توجه به این مهم که تجارت به‌عنوان یکی از ارکان توسعه استان بعد از بخش کشاورزی محسوب می‌شود، باید حوزه تجارت خارجی جان تازه‌ای بگیرد و رشد کند.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه توجه به بازارهای صادراتی نیازمند تولید محصولات باکیفیت است، خاطرنشان کرد: از واحدهای تولیدی صادراتی بیشتر حمایت می‌کنیم و همچنین برای توسعه زیرساختی‌های مرزی باید از سرمایه‌گذارانی که آماده‌اند حمایت کرد و کرمانشاه را پاتوق افرادی بکنیم که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه تجارت رادارند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری برای فراهم کردن زیرساخت‌های مرز سومار پای‌کار است، گفت: این سرمایه‌گذار باید در زمان کوتاهی استارت کار خود را بزند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه نباید در کرمانشاه فقط به صادرات محدود شد و از واردات غافل شویم، افزود: کشورهای مطرح دنیا همپای صادرات به واردات هم توجه دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه