English

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد؛

درجه بندی کارگاههای صنایع دستی گیلان

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از درجه بندی کارگاههای صنایع دستی استان خبر داد.

درجه بندی کارگاههای صنایع دستی گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیللان، پروین حلاج رضایی سرپرست معاونت صنایع دستی این اداره کل بیان کرد: درجه بندی کارگاهها با هدف بهبود شرایط تولید و استاندارد سازی و فرآیند تولید محصولات صنایع دستی کشور در سال 1395 به صورت آزمایشی و در یک استان کشور و در سال 1396 در سایر استانها اجرا گردید.

وی افزود: در همین راستا در سال گذشته 18 کارگاه تولید صنایع دستی استان گیلان موفق به دریافت گواهی کیفیت صنایع دستی شدند و در سال جاری نیز مقرر است 60 کارگاه صنایع دستی مورد بازرسی قرار گرفته و کارگاه های که بالاترین امتیاز را کسب نمایند گواهی کیفیت صنایع دستی دریافت خواهند کرد.

حلاج رضایی اضافه کرد: هدف از این کار ارتقای کمی و کیفی محصولات صنایع دستی و ساماندهی کارگاه های صنایع دستی می باشد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت: حدود 150کارگاه تولیدی صنایع دستی در استان فعال هستند و بیش از 21 هزار هنرمند صنایع دستی در 80 رشته صنایع دستی در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: کارشناسان فنی معاونت صنایع دستی از کارگاه های استان نسبت به مسائل مهندسی ایمنی، بهداشت و شرایط تخصصی کارگاه ها به جهت مستند سازی و درجه بندی کارگاه ها بازدید بعمل می آورند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی