English

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج خبر داد:

برگزاری کارگروه مدیریت آبیاری فضای سبز با محوریت چاه ها و قنات ها در سنندج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از برگزاری کارگروه مدیریت آبیاری فضای سبز با موضوعیت منابع آب زیرزمینی ( چاهها و قنات ها ) خبر داد و گفت: چاهها و قنات های سطح شهر به منظور قاعده مند کردن آبیاری فضاهای سبز سطح شهر در راستای مقابله با کم آبی شناسایی و ساماندهی می شوند.

برگزاری کارگروه مدیریت آبیاری فضای سبز با محوریت چاه ها و قنات ها  در سنندج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ شرمین شریفی از برگزاری کارگروه مدیریت آبیاری فضای سبز با حضور مدیران و کارشناسان حوزه فضای سبز درسنندج خبرداد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: با توجه به وضعیت کم آبی و بحران آب باید روش های نوین آبیاری فضای سبز و مدیریت آن در دستور کار شهرداری ها قرار گیرد.

 شریفی از برگزاری کارگروه مدیریت آبیاری فضای سبز با موضوعیت استفاده از چاهها و قناتها در آبیاری فضای سبز خبر داد و اظهار داشت: این کارگروه به منظور آبیاری بهینه فضای سبز و جلوگیری از مصرف بی رویه آن است.

وی با اشاره به کمبود آب و شرایط آب و هوایی گرم و خشک شهر سنندج خاطرنشان کرد: استفاده از منابع آب قنات ها، چشمه ها و چاهها اعم از مجاز و غیرمجاز با شناسایی، احیاء و ساماندهی آنها در سطح شهر و استفاده از اقلام گیاهی مقاوم در برابر کم آبی جهت اجرای ممیزی گونه های گیاهی قابل کاشت و تهیه اطلس آن از مهم ترین اهداف برگزاری این کارگروه است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج همچنین اضافه کرد: برای جلوگیری از هدر رفت آب اجرای عملیات آبرسانی کلیه رفیوژ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍های میانی و حواشی بزرگراه و اراضی جنگلکاری داخل و خارج محدوده با استفاده از روش آبیاری تحت فشار باید انجام شود.

شریفی اذعان کرد: اجرای عملیات آبیاری فضای سبز رمپ و لوپها و قطعات چمن کاری وسیع در ساعات خنک شبانه روز و بر اساس بر نامه زمان بندی شده و نیاز آبی گونه های موجود و افزایش  دور آبیاری (فاصله بین دو آبیاری) با افزایش ظرفیت نگهداری آب وخاک با استفاده از کودهای دامی و آلی و سایر مواد استاندارد و همچنین انجام آبیاری عمیق و به میزان کافی از دیگر اقدامات در دستور کار است.

وی همچنین تصریح کرد: ایجاد ﺷﺒﮑﻪ آﺑﯿﺎری در ﺟﻬﺖ ﺣﺬف اﻧﺸﻌﺎب آب ﺷﻬﺮی از ﭼﺎه ﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﻓﻀﺎی ﺳﺒﺰ و اﻧﺘﻘﺎل آب ﺧﺎم، استفاده از ﺳﺮ آﺑﭙﺎش ﺟﻬﺖ آﺑﯿﺎری ﭼﻤﻦ ﮐﺎری وعدم غرقاب کردن آب در عرصه های چمنکاری و ساماندهی آﺑﻬﺎی ﺳﻄﺤﯽ ﻣﻮﺟﻮد ﮐﻪ ﺑﺮای آﺑﯿﺎری ﻓﻀﺎی ﺳﺒﺰ ﻣﻨﺎﺳﺐ است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج ابراز امیدواری کرد: با برگزاری چنین کارگروههایی بتوانیم آبیاری فضاهای سبز را مدیریت نموده و آب مورد نیاز جهت آبیاری فضاهای سبز را تامین کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه