English

فرماندار قصرشیرین:

رونق نوار مرزی در اولویت کاری دولت است/ خالی بودن روستاهای نوار مرز یک خلأ بزرگ است

مرادعلی تاتار ضمن تأکید بر اولویت مدار بودن رونق مرزها و نوار مرزی برای دولت، گفت: یکی از مشکلات امروز قصرشیرین خالی بودن روستاهای نوار مرز است که یک خلأ جمعیتی را ایجاد کرده است.

رونق نوار مرزی در اولویت کاری دولت است/ خالی بودن روستاهای نوار مرز یک خلأ بزرگ است

فرماندار قصرشیرین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه ابراز داشت: تمام تلاش دولت بر ایجاد مشوق‌های لازم در جهت رشد نوار مرزی کشور قرارگرفته است.

تاتار تصریح کرد: روستاهای نوار مرزی دشت خسروی در دوران جنگ تحمیلی خالی از سکنه شد و بعد از جنگ هم بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی مبنی بر جلوگیری از ساخت‌وساز تا فاصله 15 کیلومتری از نوار مرز اهالی این مناطق بلاتکلیف بودند و بعد از شروع بکار بازسازی شهر قصرشیرین اراضی این روستاها به شیلات واگذار شد که شامل اراضی ملی, کشاورزی و زمینه‌ای روستایی بود.

وی محدوده روستای مناطق نوار مرزی را بالغ‌بر 8 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: در سال 94 در جلسه‌ای با حضور سازمان امور اراضی کشور, بنیاد مسکن و دیگر نهادهای مربوطه مقرر شد به اهالی روستای ولد کشته که مبلغی برای خسارت زمینه‌ای خود دریافت نکرده بودند ده هکتار برای بازسازی روستا و 200 هکتار برای کشاورزی و همچنین 800 هکتار هم برای بخش کشاورزی برای سایر روستاهایی که خسارت دریافت کرده بودند لحاظ شود.

فرماندار قصرشیرین ضمن تأکید بر بازگشت اهالی روستاهای نوار مرزی در جهت رونق‌بخش کشاورزی، اقتصادی و امنیتی کشور، خاطرنشان ساخت: تعداد روستاهای بازسازی نشده و خالی از سکنه در نوار مرزی قصرشیرین 36 روستا است که قبل از جنگ تحمیلی 9 هزار نفر جمعیت داشته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه