English

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان:

خواستگار قلابی و کلاهبردار در اصفهان دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان خواستگار قلابی و کلاهبردار در اصفهان در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

خواستگار قلابی و کلاهبردار در اصفهان دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سرهنگ سعید سلیمیان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان فرد سابقه داری که به عنوان خواستگار با دختران دم بخت ارتباط برقرار کرده و با این شیوه از آنان کلاهبرداری می کرد، شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

وی افزود: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه فردی به بهانه خواستگاری از او کلاهبرداری کرده موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سرهنگ سلیمیان بیان داشت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مدتی قبل فردی با مراجعه به این خانم که در آژانس هوایی مشغول به کار است خود را ساکن کشور آمریکا معرفی کرده و پس از یک هفته ارتباط تلفنی و جلب اعتماد شاکی از او خواستگاری می کند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم مدتی بعد به شاکی عنوان می کند که قصد بازگشت به کشور امریکا را دارد  اما وجوه وی توسط وزارت امورخارجه مسدود شده و برای رفع انسداد حساب نیاز به پول دارد که شاکی کارت عابربانک خود را به او می دهد و متهم پس از برداشت مبلغ 189 میلیون ریال از حساب وی متواری شده و دیگر به تلفن هایش پاسخ نمی دهد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطر نشان کرد: کارآگاهان مشغول پیگیری برای دستگیری متهم بودند که با شکایت 4 خانم دیگر نیز مواجه شدندکه با همین شیوه توسط متهم مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

این مقام انتظامی بیان داشت: سرانجام با انجام اقدامات علمی و تخصصی مشخص شد که متهم با عنوان خواستگار مبلغ 400 میلیون ریال و یک حلقه طلا از خانمی دریافت کرده و قصد ملاقات مجدد با او را دارد که بلافاصله ماموران وارد عمل شده و در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم تا کنون توانسته بود بالغ بر 850 میلیون ریال به این شیوه از دختران دم بخت کلاهبرداری کند، گفت: این فرد غیر بومی و دارای 11 فقره سابقه کیفری در زمینه کلاهبرداری، سرقت مقرون به آزار، مزاحمت، خیانت در امانت، غصب عناوین و مشاغل است .

سرهنگ سلیمیان همچنین از شناسایی متهم توسط یکی از مالباختگان در استان مازندران خبر داد و  افزود: با توجه به غیر بومی بودن متهم و تردد وی در استانهای مختلف احتمال ارتکاب موارد مشابه در شهرها و استانهای دیگر کشور نیز وجود دارد که تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان با بیان اینکه کلاهبرداران افراد بسیار باهوش، زیرک ، شیک پوش و چرب زبان هستند به شهروندان هشدار داد و گفت: شهروندان و به ویژه خانم ها باید مراقب باشند که بدون تحقیق و بررسی و شناخت کامل با هر کسی به بهانه خواستگار ارتباط برقرار نکرده و به درخواست های غیر معمول آنها توجه نکنند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه