English

شهر سنندج ،شهر هنر ایران زمین است

عضو شورای عالی خانه موسیقی ایران گفت : با اجرای شگفت انگیز کودکان کردستانی در سخت ترین سازهای ارکستر انقلاب فرهنگی در کردستان به راه افتاده وشهر سنندج شهر هنر ایران زمین است.

شهر سنندج ،شهر هنر ایران زمین  است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان ؛ هوشنگ کامکار پنج‌شنبه شب در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی پس از بازدید از ارکستر موسیقی کودکان سنندج اظهار کرد: دوست داشتم پدرم زنده بود و می‌دید که چه انقلاب فرهنگی در کردستان اتفاق افتاده و چه جوانانی بدون چشمداشت مادی و بدون هیچ کمکی دور هم جمع شدند واین کنسرت را برگزار کردند.

وی گفت:گروه های موسیقی که در کردستان حضور دارند خیلی کم در تهران وجود دارند و به خصوص دف نوازی که یک موسیقی پرتوان و پر تکنیک و اهنگ سازی شده و یک موسیقی شگفت انگیز  با ملودی ها و ریتم های زیبا و جدیدی است.

عضو شورای عالی خانه موسیقی ایران اضافه کرد:عجیب نیست که  کودکی کردستانی ساز ترمبون و هورن را که از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین سازهای ارکستر هستند بسیار خوب اجرا می‌کردند و برایم بسیار جای خوشحالی و مایه افتخار است که چنین افرادی در زادگاه من وجود دارند.

کامکاربا تاکید بر اینکه باید تدابیری اتخاذ شود این گروه‌ها که در حوزه موسیقی فعالیت دارند بیشتر معرفی شوند چون در واقع شهرسنندج شهر هنر ایران زمین است.

 وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: هنرمند باید دارای شخصیت هنری باشد و فقط داشتن تبحر در یک ساز، ملاک هنرمند بودن نیست.

عضو شورای عالی خانه موسیقی ایران موسیقی را یک مقوله شنیداری دانست و گفت: نوع های مختلفی از موسیقی وجود دارد  و بهتر است نوع موسیقی با شعرو خواننده و ارکستر خوب وجود داشته باشد تاسطح شنیداری و فرهنگ مردم  و تعاملات ان ها بالا برود.

وی همچنین ضمن انتقاد از افزایش کنسرت‌های گروه‌های موسیقی بی‌کیفیت، خاطرنشان کرد: باید رادیو و تلویزیون و متولیان امر کمک کنند که موسیقی خوب به مردم ارائه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه