English

کارشناس مسئول توان‌بخشی بهزیستی کرمانشاه :

۵۹۴۹ ناشنوا و کم‌شنوا در سازمان بهزیستی کرمانشاه خدمات می‌گیرند

دکتر نسرین بیات در رابطه با خدمات ارائه‌شده در سازمان بهزیستی کرمانشاه به افراد کم‌شنوا، گفت: در این مراکز هرگونه خدمات رفاهی جهت پرداخت کمک‌هزینه ازدواج، تسهیلات اشتغال، شهریه دانشجوئی، کمک‌هزینه تحصیلی دانش آموزان ناشنوا و ... ارائه می‌گردد.

5949 ناشنوا و کم‌شنوا در سازمان بهزیستی کرمانشاه خدمات می‌گیرند

کارشناس مسئول توان‌بخشی بهزیستی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، در خصوص مراکز فعال در این سازمان ویژه افراد کم‌شنوا و ناشنوا در کرمانشاه، ابراز داشت: در حال حاضر دو مرکز روزانه آموزشی خانواده و کودکان کم‌شنوا و ناشنوا الزهرا و نغمه در حوزه توان‌بخشی با کاربری ارائه خدمات تقویت شنیداری جهت کودکان زیر 10 سال درزمینهٔ اجرای برنامه‌هایی همچون حساس سازی و آگاه‌سازی عموم درزمینهٔ آسیب‌شناسی و اختلالات شنوایی، شیوه‌های مداخله به هنگام در اختلالات شنوایی، اهمیت وسیله کمک توان‌بخشی شنوایی، شیوه‌های برقراری ارتباط با کودکان و بزرگ‌سالان کم‌شنوا.... و همچنین آموزش و مشاوره خانواده‌های دارای کودک و یا فرد دارای آسیب شنوایی در زمینهٔ مداخلات خانواده محور فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: جهت تسهیل در امور ناشنوایان در تمامی محافل مجامع عمومی دولتی و نیمه‌دولتی از قبیل بیمارستان‌ها مراجع قضائی دانشگاه‌ها از رابط ناشنوایان استفاده می‌شود و همچنین در سال جاری دو سمن بنام "سازمان مردم‌نهاد کانون ناشنوایان استان "و "سازمان مردم‌نهاد جامعه سکوت ناشنوایان زاگرس" تأییدیه لازم را در جهت اهداف و شیوه‌نامه مندرج در اساسنامه از سازمان بهزیستی را اخذ نموده و در حال انجام مراحل قانونی به‌منظور دریافت مجوز فعالیت از دفتر محترم امور اجتماعی و فرهنگی استانداری می‌باشند.

دکتر بیات تصریح کرد: تعداد انجیوهای فعال از سال 1392 تا 1395 افزایش داشته و در سال 1392 تعداد تشکل‌ها 4 واحد بوده که در سال 1395 تعداد آن‌ها به 5 تشکل رسیده است و در سال 92 تشکل‌های(جامعه معلولین –انجمن ناشنوایان-کانون ناشنوایان و انجمن ms فعالیت داشته ولی در سال 95 علاوه بر تشکل فوق مؤسسه نیکوکاری رعد ضایعه نخاعی نیز فعالیت خود را آغاز نموده است و در حال حاضر در بانک اطلاعاتی جامعه هدف تعداد 5949 نفر ناشنوا طبق نظریه کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت به ثبت رسیده است و تشکیل پرونده معلولیت داده‌اند.

کارشناس مسئول توان‌بخشی بهزیستی کرمانشاه خاطرنشان ساخت: با توجه به‌ ضرورت متناسب‌سازی شرایط برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها برای افراد دارای معلولیت شنوایی، سازمان بهزیستی فراهم‌سازی امکانات مورد نیاز معلولان را در کنکور سراسری با حضور نمایندگان خویش در حوزه‌های برگزاری و رفع مشکلات احتمالی داوطلبان معلول به عمل‌آورده است و در صورت وجود نیاز به رابط جهت توان‌خواهان ناشنوا از منشی و رابط ناشنوایان اقدام لازم را به انجام رسانیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه