English

سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در گفتگو با موج؛

خوزستان محدودیتی در اشتغال‌زایی ندارد/اولویت اشتغال با نیروهای بومی

سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: دولت 950 هزار شغل در سال 97 ایجاد می کند که خوزستان بدون داشتن محدودیت از این میزان اشتغال زایی بهره‌مند می شود.

خوزستان محدودیتی در اشتغال‌زایی ندارد/اولویت اشتغال با نیروهای بومی

انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج خوزستان، بیان داشت: از دو واحد اقتصادی بسیار خوب که مسائل زیست محیطی در خوزستان و شهرستان ماهشهر رعایت کرده اند، بازدید و پروژه هایی نیز افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: در صنعت پتروشیمی غدیر با افتتاح 5 پروژه در راستای اهداف زیست محیطی شکل گرفته و راه اندازی شده به طوری که می توانند 70 متر مکعب آب در ساعت را با استفاده از آخرین تکنولوژی بومی تصفیه کرده و 40 متر مکعب دوباره برگرداند و 30 متر مکعب در ساعت را نیز دوباره به آبها پذیرنده وارد کنند.

محسنی با اشاره به اینکه بازسازی و نوسازی پروژه ها در راستای اشتغال زایی نیروهای توانمند بومی شهرستان ماهشهر صورت گرفته است، گفت: پروژه فرآورده های نفتی ایرانول یکی از مدرن ترین پایانه های انتقال مواد نفتی است که با ظرفیت 25 هزار تن، سه مخزن با ظرفیت 5 هزار و چهار مخزن با ظرفیت 2 هزار و 500 متر مکعب راه اندازی شد که مزیت آن اتصال خط ریلی سراسری کشور است.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن این پروژه ها نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل بالای خوزستان و عزم و اراده قوی نیروهای بومی استان است، ادامه داد: باید عزم ملی راسخ شده و با تکیه بر مردم نهاد کردن اقتصاد از ظرفیت های قطب پتروشیمی کشور استفاده و با فعال کردن صنایع پایین دستی در ایجاد اشتغال و افزایش صادرات برای مردم منطقه و کشور گام مهمی برداشته شود.

سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگار موج مبنی بر اینکه دولت برای اشتغال زایی جوانان چه برنامه هایی در کوتاه مدت و بلندمدت دارد، اظهار داشت: دولت تعهد کرده با توجه به بیکاری، 4 برنامه از جمله اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی، کارورزی در محیط های صنعتی، کارآموزی در جهت اشتغال را در برنامه اشتغال زایی خود قرار دهد که صنایع پتروشیمی از جمله این برنامه ها بوده و به حرکت درآوردن کلیه استعدادهایی که در ابعاد مختلف کشور وجود دارد و باید استفاده شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه میزان از 950هزار شغل، سهم خوزستان خواهد بود، بیان کرد: دولت با توجه به تلاش مسئولین استانی محدودیتی برای خوزستان قائل نشده و برنامه ریزی ها و تلاش ها در راستای اشتغال زایی هرچه بیشتر در این استان صورت گرفته و بدون داشتن محدودیت می تواند از این میزان اشتغال زایی بهره ببرد.

محسنی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در پروژه های به بهره برداری رسیده از نیروهای بومی استفاده می شود یا شاهد اشتغال نیروهای غیربومی خواهیم بود، افزود: تلاش و عزم و اراده بر این است که تمام واحدهایی  که در خوزستان راه اندازی می شود از نیروهای بومی استان استفاده شده و استاندار به صورت کامل و ویژه این مهم را رصد و مدیریت می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی