English

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بیان کرد:

لزوم تسریع در تودیع ۳۰ میلیارد ریال وام تصویب شده فعالین اقتصادی منطقه آزاد انزلی

همزمان با هفته تعاون درکارگروه اشتغال و کارآفرینی منطقه آزاد انزلی بر ضرورت تسریع در فرآیند ارائه تسهیلات بانکی مصوب طرح تکاپو به فعالین اقتصادی منطقه تاکید شد.

لزوم تسریع در تودیع 30 میلیارد ریال وام تصویب شده فعالین اقتصادی منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در کارگروه اشتغال و کارآفرینی منطقه آزاد انزلی نشست با تقدیر از اقدامات انجام شده در تصویب تسهیلات برای طرح های اشتغال زای گردشگری و تولیدی  بر لزوم تسریع در تودیع 30 میلیارد ریال وام تصویب شده فعالین اقتصادی این منطقه تأکید کرد و اولویت سازمان متبوع خود را بررسی و تصویب طرح های سرمایه گذاری با میزان اشتغال زایی بالا اعلام کرد و افزود: با رصد وام های تودیع شده می توان از صحت هزینه کرد آن وام ها در حوزه درخواستی نیز اطمینان خاطر ایجاد کردتا ثمره اجرایی شدن طرح های پیشنهادی نمود بیشتری داشته باشد.

 مسرور با تاکید بر لزوم تسریع در بررسی و ارائه تسهیلات بانکی به طرح های پیشنهاد شده اظهارداشت: تسریع در فرایند پرداخت تسهیلات پس از بررسی های مختلف و لحاظ نمودن شاخص های مورد نظر نظام بانکی کشور، و تصویب این طرح ها در کارگروه های بانک های عامل، به متقاضیان در چهارچوب قوانین ضروری است.

عباس علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گزارشی از عملکرد اداره کل متبوع خود ارائه نمود و آمادگی شرکت های تعاونی استان برای حضور در حوزه های مرتبط با بازرگانی و تجاری منطقه آزاد انزلی را اعلام کرد.

در ابتدای جلسه سید مجتبی حسینی نسب سرپرست واحد کار و اشتغال سازمان گزارشی از عملکرد طرح مزبور در سطح منطقه ارائه کرد و در ادامه این جلسه دکتر حسین متقی طلب کارگزار طرح ملی تکاپو در استان به بیان آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات در سطح استان و منطقه اشاره و منطقه آزاد انزلی را از دستگاه های برتر استان در حوزه طرح تکاپو اعلام کرد  

بررسی تعداد 9 طرح به ارزش تقریبی 100 میلیارد ریال در قالب اشتغال فراگیر

بنا بر این گزارش در منطقه آزاد انزلی؛ تعداد 9 طرح به ارزش تقریبی 100 میلیارد ریال در قالب اشتغال فراگیر و 51 طرح با ارزش تقریبی260 میلیارد ریال در قالب اشتغال روستایی در کمیته های فنی مورد بررسی قرار گرفته و جمعاً تاکنون300 میلیارد ریال به جهت پرداخت تسهیلات به بانک های عامل ارجاع شده است و بانک های پست بانک و توسعه تعاون، پیش از 50 درصد تسهیلات معرفی شده در طرح تکاپو در منطقه را به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است بیش از 67 درصد طرح های معرفی شده به بانک های عامل در منطقه در حوزه گردشگری بوده که در صورت تأمین اعتبارات، برای بیش از 260 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد. در حال حاضر تعداد 7 واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

لازم بذکر است سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای اجرای ماده 5 تصویب نامه کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، مبنی بر ارائه تسهیلات به طرحــهای اشتغالزای متناسب با رسته های از پیش تعیین شده برنامه اشتغال فراگیر از منابع بانک های عامل منتخب در جهت حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اقدام و از ابتدای سال جاری این سازمان با برگزاری جلسات مختلف، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران منطقه، انجمن های اقتصادی و دهیاری های منطقه را با طرح مذکور آشنا کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه