English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد:

بین المللی سازی یکی از ثمرات برنامه راهبردی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه شورای راهبردی این دانشگاه، بین المللی سازی را یکی از ثمرات برنامه راهبردی در دانشگاه عنوان کرد و افزود: نمی شود از دانشگاه نسل سوم صحبت کرد و از بین الملل سازی صحبت نکرد.

بین المللی سازی  یکی از ثمرات برنامه راهبردی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، در هفتاد و چهارمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برنامه های استراتژیک دانشگاه در حوزه بین الملل سازی فعالیت های دانشگاه و توسعه کارگاه های بین المللی، پیشگیری از تروما و مرگ و میر ناشی از آن، ساخت سایت لاکان، مدیریت فرایندها و مراحل انجام کار با رویکرد مدیریت منابع و مصارف بررسی شد.

 شاهرخ یوسف زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این جلسه، بین المللی سازی را یکی از ثمرات برنامه راهبردی در دانشگاه عنوان کرد و افزود: نمی شود از دانشگاه نسل سوم صحبت کرد و از بین الملل سازی صحبت نکرد.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان جزو 32 دانشگاه عضو اتحادیه دریای خزر

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور است که جزو 32 دانشگاه عضو اتحادیه دریای خزر است، گفت: این امر می تواند بستر مناسبی برای گسترش فعالیت ها باشد. زیرا دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پتانسیل و ظرفیت بالایی برای توسعه فعالیت ها در سطح بین الملل دارد . در این راستا پردیس بین الملل دانشگاه، یک ظرفیت برای گسترش فعالیت های آموزشی دانشگاه در سطح بین الملل است.

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت های برون سازمانی می تواند منجر به ارتقای سطح اریه خدمات شود، خاطرنشان کرد: مدیریت واحد بین الملل همزمان با تدوین برنامه راهبردی از سال 95 در دانشگاه شکل گرفت.

شورای راهبردی +دانشگاه علوم پزشکی گیلان

پیشگیری از تروما یکی از برنامه های استراتژیک در حوزه سلامت

این مقام مسوول پیشگیری از تروما را یکی از برنامه های استراتژیک در حوزه سلامت در راستای ارتقای سلامت جامعه عنوان کرد و یاد آور شد: 190 نفر طی چهارماه اول در گیلان بر اثر تصادف فوت کرده اند که از این میزان، 81 مورد مربوط به تصادف ناشی از موتورسیکلت ها و 34 نفر نیز عابر پیاده بوده اند که نسبت به مدت مشابه آن در سال 96 رشد چشمگیری داشته است.

 یوسف زاده چابک با بیان این مطلب که طی 5 ماه اول سال 97 ، 225 مورد مرگ و میر ناشی از تروما ( تصادفات، سقوط، خفگی و مسمومیت و... ) اتفاق افتاده است، تصریح کرد: در این زمینه، در فروردین ماه امسال، بیشترین میزان مرگ و میر به ثبت رسیده است و میانگین کسانی که فوت کرده اند 42 سال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه سیستم تروما جهت مدیریت متمرکز سیستم تروما به همت مرکز تحقیقات ترومای جاده ای گیلان و با همکاری سازمان های ذی ربط مانند پلیس، راه و ترابری، هلال احمر و پزشکی قانونی در حال اجراست.

وی افزود: در این زمینه همکاری خوبی بین دست اندرکاران تروما در استان وجود دارد و این مهم به همت مرکز تحقیقات تروما جاده ای در گیلان اتفاق افتاده است.

یوسف زاده گفت: در حال حاضر دسترسی به اطلاعات راه، پلیس و پزشکی قانونی می تواند تحلیل مناسبی از وضعیت تروما در استان ارایه نماید. در این راستا مداخلات موثر در این زمینه می تواند مثمر ثمر باشد. با انجام یک مداخله موثر مانند موتور سواران می توان شاهد کاهش چشمگیر در تلفات جاده ای بود .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه