English

کمیته استانی جشنواره قصه‌گویی تشکیل جلسه داد

نشست اعضای کمیته استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزارشد.

کمیته استانی جشنواره قصه‌گویی تشکیل جلسه داد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، نشست اعضای کمیته استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سایه‌‌ی ‌هم‌گرایی نمایندگان دستگاه‌های عضو این کمیته در رشت برگزارشد.

 فراخوان بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در حالی منتشر شده است که شرکت‌کنندگان می‌توانند تجربه‌های قصه‌گویی خود را در سه بخش تخصصی (قصه‌گویی)، عمومی و علمی (مقاله‌نویسی) محک بزنند.

این جشنواره با تکیه بر محور موضوعی قصه ‌زندگی مردم ایران و جهان، غم‌ها و شادی‌هایشان، نگاهی ویژه به تمرین مهارت‌های زندگی دارد و «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواند» نیز به‌همین منظور به‌عنوان شعار این جشنواره انتخاب‌شده است.

در این میان حرکت‌های بنیادین و بهره‌گیری از توان‌مندی و ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگ در دستور کار دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره هدف‌مند قرارگرفته و افزون بر تبیین اهمیت و اهداف جشنواره قصه‌گویی برای جامعه، نشست‌هایی نیز با مسوولان و نمایندگان فعالان این عرصه صورت‌می گیرد.

برهمین اساس سالن همایش‌های کانون استان گیلان در رشت، میزبان نمایندگان دستگاه‌های همراه در برگزاری بیست و یکمین جشنواره استانی قصه‌گویی بود و حاضران در این نشست ضمن فراهم‌سازی بستر‌های مناسب برای نیل به اهداف، به ارایه‌ی راهکار‌هایی در جهت اثر‌بخشی هرچه بیشتر این رویداد فرهنگی پرداختند.

مدیر‌کل کانون استان گیلان نیز در این نشست به تشریح اهداف برگزاری جشنواره قصه‌گویی پرداخت و با اشاره به پیشینه‌‌ی فعالیت‌های کانون پرورش فکری تصریح‌کرد: انتقال آموزه‌ها با بهره‌گیری از روش‌های غیرمستقیم و هدف‌مند، از شاخصه‌های این نهاد فرهنگی محسوب‌می‌شود و قصه‌گویی در این میان ازجایگاه ویژه‌‌ای برخورداراست.

اسفندیارضیائی در همین ارتباط به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره‌کرد و تاکید آن بر لزوم استفاده از روش‌های آموزش غیر‌مستقیم را بیان‌گر نتیجه‌بخشی بیش از نیم‌قرن فعالیت کانون دانست.

قصه ‌و قصه‌گویی می‌تواند این داشته‌های ارزش‌مند را نسل ‌به نسل منتقل‌کند

وی هم‌چنین پیشینه‌ی فرهنگی کشورمان و میراث پیشینان را تکیه‌گاهی مناسب توصیف‌کرد و با بیان این‌که قصه ‌و قصه‌گویی می‌تواند این داشته‌های ارزش‌مند را نسل ‌به نسل منتقل‌کند، همراهی تمامی فعالان عرصه‌ی ‌فرهنگ را برای نیل به این هدف‌ خواستارشد.

معرفی محمد‌رسول حقدوست، همکارپیش‌کسوت کانون، برگزیده جشنواره‌های قصه‌گویی کشوری و بین المللی و هنرمند و مجری صدا و سیما به‌عنوان دبیرهنری جشنواره استانی قصه‌گویی دیگر بخش سخنان مدیرکل کانون استان گیلان بود و وی درهمین زمینه نیز از ظرفیت‌های گسترده این همکار کانون گیلان برای حاضران سخن‌گفت.

جشنواره قصه گویی

دبیر جشنواره استانی قصه‌گویی نیز در این جلسه با قدردانی از نگاه ویژه مدیر‌کل کانون گیلان به همکاران پیش‌کسوت کانون اظهارداشت: ما با قصه ‌و قصه‌گویی بزرگ‌شده‌ایم و در کانون به بالندگی رسیده‌ایم؛ از این رو برای موفقیت هرچه بیش‌تر آن تلاش خواهیم‌کرد.

ضرورت‌ پاس‌داشت میراث فرهنگی

محمد رسول حقدوست هم چنین ضرورت‌ پاس‌داشت میراث فرهنگی را یادآورشد و بر لزوم بهره‌گیری از افراد متخصص و توان‌مند در این زمینه تاکید‌کرد.

بر پایه این گزارش، حمایت نمایندگان دستگاه‌های همراه در برگزاری جشنواره قصه‌گویی از برنامه‌های کانون و ارایه‌‌ی راه‌کار‌های مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های موجود، بخش دیگر این جسله به‌شمار‌می رفت و در همین حال حاضران از آمادگی دستگاه مطبوع خود برای انعکاس خبر در سایت و پرتال، پخش تیزر‌های تبلیغاتی در سینمای شهری، اطلاع‌رسانی مناسب به همکاران و مخاطبان سخن‌گفتند.

طرح این موضوع در نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی دستگاه‌ها و آگاهی‌بخشی به مخاطبان از طریق برنامه‌های مختلف صدا و سیمای مرکز گیلان نیز از جمله راهکار‌ها و پیشنهاد‌های نمایندگان حاضر در این نشست‌بود.

شایان ذکر است در این نشست نمایندگانی از استانداری، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم‌چنین صدا و سیما، بهزیستی، خانه فرهنگ گیلان و شهرداری شهر رشت حضورداشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه