English

مدیرعامل آبفای هرمزگان خبر داد؛

بهره برداری از ۱۷ پروژه آب و فاضلاب در هفته دولت ۹۷

مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: 17 پروژه با اعتبار بالغ بر سه هزار و 206 میلیارد ریال در بخش آب و فاضلاب افتتاح و به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از 17 پروژه آب و فاضلاب در هفته دولت 97

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امین قصمی، هفته دولت را فرصت مغتنمی برای تعامل دوسویه مردم و دولت و معرفی دستاوردهای خدمتگزاران ملت دانست و گفت: درهمین راستا، امسال نیز  13 پروژه در بخش آب از جمله؛ تامین آب شهرستان بندرعباس از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی، بهره برداری از فاز دوم آب شیرین کن شهر سیریک، آبرسانی به جاسک از سد جگین، بهینه سازی سامانه توزیع آب بندرعباس، اجرای خط انتقال آب روستاهای فرامرزان، تامین آب بستک، توسعه و بازسازی شبکه آب شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، میناب، سیریک،پارسیان،جاسک و رودان(در مجموع به طول 50 کیلومتر)، در مجموع با اعتبار سه هزار و 83 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در بخش فاضلاب نیز 4 پروژه در قالب؛ ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر بندرعباس شامل ایجاد زیرساخت های فاضلاب و توسعه شبکه اصلی و فرعی فاضلاب به طول 10 کیلومتر، ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرهای میناب و رودان شامل توسعه شبکه اصلی و فرعی فاضلاب(در مجموع به طول 4 کیلومتر) با اعتبار 123 میلیارد ریال بهره برداری می شود. 

سهم 60 درصدی منابع آبی هرمزگان از آب شیرین کن ها

مدیرعامل آبفای استان در ادامه با اشاره به سهم منابع آبی استان از ظرفیت آب شیرین کن ها، اظهار داشت: در این زمینه ، آبفای هرمزگان با احداث 17سایت آبشیرین کن فعال توسط بخش خصوصی یکی از شرکت‌های پیش‌رو در زمینه استفاده از ظرفیت‌ شیرین سازی آب دریا در سطح کشور است.

 قصمی افزود: در حال حاضر سالیانه 23 میلیون مترمکعب منابع آب شرب استان از طریق تاسیسات نمک زدایی تامین می‌شود به طوری که هم اکنون 22 درصد از نیاز آبی استان از طریق شیرین سازی آب دریا و 78 درصد آن از طریق منابع سطحی و زیرسطحی تامین می‌شود.

همچنین با وارد مدار شدن ظرفیت آب شیرین کن ها در شهرهای بندرعباس،بستک، درگهان و پارسیان تا پایان سال 1400، بیش از 60 درصد آب استان از طریق تاسیسات شیرین سازی تامین خواهد شد و 40 درصد مابقی نیز وابسته به آب‌های سطحی و زیرسطحی خواهد بود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان در پایان به تنش کم آبی در کلان شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از فاز نخست آب شیرین کن بندرعباس به ظرفیت 20 هزار مترمکعب حدود 230 لیتر در ثانیه به ظرفیت منابع آبی این کلان شهر اضافه و بخشی از تنش آبی موجود، از طریق این طرح مرتفع می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه