English

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان:

یکی شدن منافع دولت وبخش خصوصی ضامن رونق اقتصادی کشور است

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: یکی شدن منافع دولت وبخش خصوصی ضامن رونق اقتصادی کشوراست.

یکی شدن منافع دولت وبخش خصوصی ضامن رونق اقتصادی کشور است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مصطفی رناسی در میزگرد بررسی مشوق های مالیاتی در راستای حمایت از تولید، توزیع و مصرف کالای ایرانی بیان داشت: تنها با یکی شدن منافع مردم و دولت و عدم تبعیض در میزان پرداخت مالیات، بسیاری از مشکلات فعالان بخش خصوصی رفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی با اصل پرداخت مالیات مخالف نیستند، مشکل اصلی فعالان اقتصادی در پرداخت مالیات را جامع، فراگیرو عادلانه نبودن نظام مالیاتی کشور دانست و تصریح کرد: متاسفانه فشار مالیاتی کشور تنها بر دوش دو قشر حقوق بگیر و تولید کننده می باشد.

 وی افزود: این در حالی است که نحوه هزینه کرد مالیات های پرداختی نیز شفاف نیست و خواستار ارایه اظهارنامه مالیاتی از سوی تمامی افراد جامعه شد و افزود: دولت با نظارت دقیق خود از طرق مختلف می تواند جلوی فرار مالیاتی را گرفته و عدالت مالیاتی را برقرار نمایند.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان عدالت را به معنای گره خوردن و یکی بودن صرفه مردم با صرفه دولت دانست و گفت: تنها با یکی شدن منافع مردم و دولت و عدم تبعیض در میزان پرداخت مالیات، بسیاری از مشکلات فعالان بخش خصوصی رفع خواهد شد.

رناسی ضمن تقدیر از فعالیت های شایسته استاندار اصفهان به منظور رفع مشکلات مالیاتی تولیدکنندگان بخش خصوصی، تصریح کرد: متاسفانه در حالی بخش تولید مسوول وصول مالیات بر ارزش افزوده است که توان وصول مطالبات خود از ارگان های دولتی را ندارند و این در حالی است که در صورت اخذ مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان بخش خصوصی مرتفع خواهد شد.

 وی لازمه حل مشکلات مالیاتی را داشتن روحیه اخوت و دوستی میان تولیدکنندگان و سازمان امور مالیاتی ذکر و تاکید کرد: در صورتیکه روحیه تعامل به یک ارزش تبدیل شده و در صورت برخورد مناسب و تعامل زیرمجموعه سازمان امور مالیاتی با تولید کنندگان، هم تولید کنندگان با رغبت بیشتری مالیات پرداخت خواهند کرد و هم اینکه داشتن روحیه تعامل در بین دست اندرکاران سازمان نهادینه خواهد شد.

 رناسی کالای چینی را رقیب اصلی تولید کنندگان داخلی دانست و گفت: مبارزه فراگیر با اجناس قاچاق بهترین راه حل برای حمایت از تولید کننده کالای صد درصد ایرانی و تشویق مصرف کننده به خرید تولیدات داخلی است.

وی در نظرگرفتن بخشودگی مالیاتی برای تولیدکنندگان کالای تماما ایرانی و کمک دولت برای افزایش صادرات محصولات تولید داخل را موجب رونق اقتصادی کشور و افزایش کیفیت کالاهای ایرانی دانست.

رناسی اجرای اتوماسیون کامل در روند رسیدگی به اظهارنامه ها توسط سازمان امورمالیاتی با تعامل گمرک را از دیگر راه های وقوف بر مراودات خارجی تولیدکنندگان و تشخیص تمام ایرانی بودن تولیدات دانست.

وی در ادامه خواستار نظارت دقیق بر عملکرد صنایع مادر پتروشیمی و فولاد شد و تاکید کرد: از آنجا که این صنایع خوراک تولید کنندگان را فراهم می کنند باید از صادرات غیر ضرورمحصولات خود پرهیز کرده و توزیع شفاف و با قیمت واقعی در داخل کشور در اولویت فعالیت های آنها قرا گیرد.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در پایان از اعلام آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان درجهت کمک به پیاده سازی عدالت مالیاتی به سازمان امور مالیاتی و پیگیری موارد در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خبر داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه