English

دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب با معرفی نفرات برتر پایان یافت

دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب با حضور مسئولین هنری استان و معرفی برگزیدگان این رویداد فرهنگی به کار خود پایان داد.

دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب با معرفی نفرات برتر پایان یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌آباد غرب، با اشاره به اینکه که ۵۰ درصد هزینه‌های دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد را فرماندار اسلام‌آباد پرداخت‌نموده‌اند، افزود: دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد، پویاترین و زنده‌ترین جریان تئاتر ملی در خصوص موضوع دفاع مقدس است که با حمایت‌های فرماندار، امام‌جمعه و همچنین مدیرکل ارشاد اسلامی استان در شهرستان اسلام‌آباد برگزار شد.

در ادامه فرماندار اسلام‌آبادغرب بابیان این مطلب که انعکاس ارزش‌های دفاع مقدس پس از ۳۰ سال وظیفه خطیری است که بر عهده همه ماست، خاطرنشان ساخت: در شرایط کنونی با نسلی روبرو هستیم که هیچ احساسی نسبت به آنچه در هشت سال جنگ اتفاق افتاده ندارد و این مهم نیازمند انعکاس تمام رشادت‌های آن زمان به بهترین شکل ممکن است و به‌طورقطع زبان هنر و نمایش شیواترین شکل بیان خواهد بود.

افشین کریمی ادامه داد: تجربه تاریخی ثابت کرده است که کردنشینان غیور مناطق غرب کشور با دلاوری و قهرمانی قرن‌هاست اجازه حتی جدا شدن یک وجب از خاک ایران را نداده‌اند و نمونه بارز آن را می‌توان در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرد که با تمام محدودیت‌ها با همدلی و همراهی توانستند از این خاک دفاع کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه سخنران دیگر جشنواره تئاتر ملی مرصاد بود که عنوان داشت: این جشنواره در دهمین سال برگزاری خود ملی شد و که این مهم بیانگر تجلی بلوغ در این رویداد فرهنگی است که توانسته طی این مدت جایگاه خاص خود را در بین مردم و اصحاب فرهنگ و هنر پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری از حماسه مرصاد به‌عنوان یک رویداد بسیار مهم در تاریخ کشورمان یادکرد که تیر خلاصی را به تمام دشمنان داخلی و خارجی کشور زد و افزود: برای رشد چنین جشنواره‌های هنری ارزشی قطعاً لوازم مهمی لازم است که می‌توان به ایجاد فضاهایی در سطح شهر برای نمایش و تئاتر خیابانی اشاره کرد و در این راستا اداره کل فرهنگ و اسلامی در خدمت علاقه‌مندان است.

در پایان آثار برگزیده دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام‌آباد معرفی و هیئت‌داوران در بخش طراحی بروشور جایزه اثر برتر رتبه «واقعاً چکار باید کرد» از نازیلا امینی از بوکان و جایزه اثر قابل‌تقدیر به «بابا نفس داد» از نعیمه نمکی از تهران اهدا کرد.

در بخش موسیقی «میراثی برای یک پرستار جنگی» از علیرضا لطفی و داریوش محبی از شهرستان فسا به‌عنوان اثر برتر شناخته شد و جایزه آثار برتر طراحی فضا نیز به ترتیب به آرش ناصری از بوکان برای نمایش «واقعاً چکار باید کرد»، لقمان نادری از مریوان برای نمایش «خانه آرزوها» و مجتبی خلیلی از اصفهان برای نمایش «هشت» تعلق گرفت.

در طراحی لباس نیز نمایش «هشت» از محمد نادری از اصفهان جایزه و دیپلم افتخار این بخش را کسب کرد.

جایزه بهترین بازیگر زن به خانم‌ها نازیلا امیلی از بوکان آذربایجان غربی برای بازی در «واقعاً باید چیکار کرد»، نرگس صابری از فارس برای حضور در «میراثی برای یک پرستار جنگی» و فرخنده برنی از اصفهان در نمایش «هشت» به ترتیب در جایگاه اول تا سوم انتخاب بهترین بازیگران زن این جشنواره قرار گرفتند.

جایزه بهترین بازیگر مرد به هاوری رضایی از بوکان آذربایجان غربی برای بازی در نمایش «واقعاً باید چکار کرد»، هوریا فلاحی از مریوان کردستان با بازی در «خانه آرزوها» در جایگاه دوم و سعید ذبیحی از اسلام‌آباد غرب برای حضور در نمایش «تنهایی» و مهدی جودکی از اصفهان با بازی در نمایش «هشت» مشترکا سوم شدند.

جایزه بهترین کارگردانی این جشنواره به مجتبی خلیلی از اصفهان برای کارگردانی نمایش «هشت» و رتبه دوم به آرش ناصری از بوکان آذربایجان غربی برای نمایش «واقعاً چیکار باید کرد» و رتبه سوم مشترک نیز به امیر رجب‌پور از قزوین برای اثر «آقا بخدا نامردیه» و نواله لک و صدیقه شکر از فارس برای اثر «میراثی برای یک پرستار جنگی» رسید.

جوایز طرح و ایده جشنواره ملی تئاتر مرصاد نیز به ترتیب به آرش ناصری از بوکان برای نمایش «واقعاً چکار باید کرد»، مهدی صالحی از تبریز برای نمایش «پدر یک قهرمان» و حیدر رضایی از اصفهان برای نمایش «هشت» رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی