English

استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان فارس:

توسعه زیرساخت های حمل و نقلی استان بسیار ضرورت دارد/ رتبه فضای کسب و کار فارس در بهار سال جاری به جایگاه دوم کشور رسید

استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان فارس: استان فارس گذرگاه جنوب کشور است که مسیر تردد استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و هرمزگان محسوب می شود و به همین دلیل توسعه زیرساخت های حمل و نقلی استان بسیار ضروری به نظر می رسد.

توسعه زیرساخت های حمل و نقلی استان بسیار ضرورت دارد/ رتبه فضای کسب و کار فارس در بهار سال جاری به جایگاه دوم کشور رسید

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت: استان فارس گذرگاه جنوب کشور است که مسیر تردد استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و هرمزگان محسوب می شود و به همین دلیل توسعه زیرساخت های حمل و نقلی استان بسیار ضروری به نظر می رسد.

استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان فارس

وی با بیان این که ساخت حدود 500 کیلومتر بزرگراه در استان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: نیاز استان ساخت حدود ۲ هزار و 300 کیلومتر بزرگراه بوده که هزار و 300 کیلومتر به بهره برداری رسیده و با توجه به این که بیشترین آمار تصادفات کشور متعلق به استان فارس است توجه به این حوزه اهمیت بسزایی دارد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که ساخت آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان مهم ترین و اولین آزادراه جنوب کشور با بیش از 70 درصد پیشرفت در دست احداث است، افزود: اخیراً معاون اول رئیس جمهور دستور لازم را برای تسریع در احداث این آزادراه به مسئولان ذیربط ابلاغ کرده اند؛ همچنین در سال جاری نیز راه آهن یزد به اقلید به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که با وجود تنگناهای اقتصادی و فشارهای خارجی استان فارس به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا کرده است، گفت: نرخ بیکاری استان از 16.5 درصد در سال ۱۳۹۱ که رتبه 19 کشور محسوب می شده است به 9.9 درصد در بهار سال جاری رسیده است که رتبه دهم کشور محسوب می شود.

استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان فارس

تبادار با اشاره به این که در سال ۱۳۹۲ رتبه فضای کسب و کار این استان در سطح کشور 19 بوده است، اظهار داشت: با تلاش های مدیران استان رتبه فضای کسب و کار فارس در بهار سال جاری به رتبه دوم کشور ارتقا پیدا کرده است.

وی هدف گذاری جذب سرمایه گذاری خارجی برای استان فارس در سال ۱۳۹۶ را 550 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: خوشبختانه حدود یک میلیارد دلار جلب سرمایه گذاری در سال گذشته در استان فارس صورت گرفته است که بخشی از آن نیز جذب شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه هشت طرح بزرگ صنعتی با 11 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال جاری در استان به بهره برداری خواهد رسید، یادآور شد: همچنین حدود ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در برنامه داریم که در این زمینه بیشترین تمرکز ما بر جلب مشارکت بخش خصوصی خواهد بود.

استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان فارس

تبادار هفته دولت را فرصت مغتنمی برای تقویت ارتباط و مراوده مدیران با مردم و تشریح خدمات و تلاش های دولت دانست و افزود: بیان خدمات دولت نباید با اغراق همراه باشد بلکه باید به صورت مستند و با آمار تلاش های دولت برای مردم تشریح شود.

وی با بیان این که حدود 20 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام استان نیاز است، تأکید کرد: برای تسریع در تکمیل این طرح ها باید مشارکت بخش خصوصی را جلب کنیم.

استاندار فارس گفت: این استان نیازمند سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای است و این موضوع برای فارس اولویت دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه