English

مدیر امور کنترل کیفیت و آزمایشگاه شرکت آبفا استان اصفهان اعلام کرد:

نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع موجب کاهش کیفیت آب می گردد

مدیر امور کنترل کیفیت شرکت آبفا استان اصفهان گفت: نصب مستقیم پمپ آب بر روی شبکه توزیع آب می تواند احتمال آلودگی آب را فراهم نماید به گونه ای که سلامت و کیفیت آب شرب را با مخاطراتی روبرو سازد.

نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع موجب کاهش کیفیت آب می گردد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، محمد حسن ربیعی راد با تاکید بر نصب مجاز پمپ آب بر شبکه توزیع بیان کرد: در تابستان سال جاری به منظور توزیع عادلانه آب ،مردم گاها با افت فشار آب مواجه بودند که برخی مشترکین برای دسترسی پایدار به آب اقدام به نصب پمپ بر روی شبکه توزیع نمودند .

وی افزود: بعضی از مشترکین با نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع با قدرت مکش بیشتر و ایجاد فشار منفی  زمینه های  احتمال آلودگی آب را فراهم می کنند  این درحالیست که با نصب مستقیم بر روی شبکه توزیع نه تنها احتمال آلودگی آب  ساکنان  واحد مسکونی متخلف  می رود  بلکه بستر آلوده شدن آب  واحدهای مجاور و سایر شهروندان را هم مهیا می شود.

مدیرامور کنترل کیفیت شرکت آبفا استان اصفهان گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تمام فرایندهای تصفیه آب اعم از میکروبی و شیمیایی را به طور مستمر پایش و کنترل می کنند و آب سالم در اختیار مردم قرار می دهند این درحالیست که دستگاههای نظارتی مانند مرکز بهداشت با نمونه برداری و پایش مداوم سلامت و کیفیت آب شرب را رصد می کنند.

شرکت ابفا

ربیعی راد با بیان اینکه علاوه بر نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع ،عدم رسیدگی به بهداشت مخازن ذخیره خانگی می تواند بستر آلودگی  آب را ایجاد کند اعلام داشت:به مردم توصیه می شود برای دستیابی به آب شرب سالم و بهداشتی علاوه بر پرهیز از نصب مستقیم بر روی شبکه توزیع باید بهداشت مخازن ذخیره خانگی را جدی بگیرند بطوریکه این مخازن به صورت دوره ای مورد شستشو و گندزدایی قرارگیرند همچنین با بررسی آب مخازن از لحاظ بو و طعم مطمئن از ورود حشرات موذی ،گردوغبار و حیوانات به مخازن ذخیره جلوگیری نمایند.

مدیرامور کنترل کیفیت شرکت آبفا استان اصفهان گفت: شرکت آبفا استان اصفهان با توزیع بروشور و پخش کلیپ و انیمیشن مردم را در سطح استان با چگونگی نصب صحیح پمپ بر روی شبکه توزیع آب آشنا کردند و این روند ارتقای آگاهی و دانش مردم به موضوع رعایت مؤلفه های مؤثر در حفظ کیفیت آب استمرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه