English

بین مناطق نفت خیز جنوب و گروه مپنا انجام شد؛

امضای توافقنامه رئوس قراردادی توسعه میادین پارسی و پرنچ

توافقنامه رئوس قراردادی توسعه میادین پارسی و پرنج بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و گروه مپنا در چارچوب مدل جدید قراردادهای نفتی، امضا شد.

امضای توافقنامه رئوس قراردادی توسعه میادین پارسی و پرنچ

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، بیژن عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در آیین انعقاد این توافقنامه بیان داشت: این شرکت با هدف توسعه میادین پارسی، کرنج، رگ سفید و شادگان 18 تفاهم نامه با 8 شرکت معتبر داخلی و خارجی به امضا رساند که در نتیجه آن، تفاهم نامه توسعه میدان کرنج در اردیبهشت ماه امسال با شرکت پرگس امضا شد و برای توسعه میادین پارسی و پرنج با گروه مپنا به تفاهم رسیدیم.

 عالی پور افزود: میادین پارسی و پرنج از میادین تحت تزریق گاز هستند که بر اساس مطالعات صورت گرفته، انتظار داریم با اجرای طرح توسعه، علاوه بر جبران افت طبیعی، تولید آنها 30 تا 40 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

وی افزایش تولید نفت، گاز و مایعات گازی، ایجاد فرصت های جدید شغلی، رونق کسب و کار و استفاده از ظرفیت های داخلی را از دستاوردهای طرح های توسعه میادین برشمرد.

مجتبی مدیرعامل بخش نفت و گاز گروه مپنا نیز ضمن معرفی توانمندی های گروه مپنا بیان داشت: این گروه هم اکنون 3.5 میلیارد دلار قرارداد جاری با وزارت نفت دارد و از نظر امکانات و تجهیزات توانایی شروع به کار سریع برای حفاری 5 حلقه چاه جدید را داریم.

غروی با اعلام آمادگی این گروه برای همکاری با مناطق نفت خیز جنوب در زمینه تامین برق و بهینه سازی تاسیسات و تجهیزات، افزود: با امضای این تفاهم نامه فصل جدید همکاری را با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب شروع کردیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه