English

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد؛

افزایش تولید نفت با توسعه ۲۸ مخزن مناطق نفت خیز در قالب مدل جدید قراردادی/ایجاد فرصت های شغلی و بهبود فضای کسب و کار در خوزستان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با توسعه 28 مخزن در چارچوب مدل جدید قراردادی عملیات محور (Job Based) تولید نفت این شرکت در طول ۲ سال آینده موجب افزایش حداکثری 341 هزار بشکه و ایجاد فرصت های شغلی و بهبود فضای کسب و کار در خوزستان می شود.

افزایش تولید نفت با توسعه 28 مخزن مناطق نفت خیز در قالب مدل جدید قراردادی/ایجاد فرصت های شغلی و بهبود فضای کسب و کار در خوزستان

به گزارش خبرگزار ی موج خوزستان،  بیژن عالی پور شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به توسعه ۲8 مخزن در چارچوب مدل جدید قراردادی عنوان کرد: با توسعه 28 مخزن در چارچوب مدل جدید قراردادی عملیات محور (Job Based) تولید نفت این شرکت در طول ۲ سال آینده حداکثر 341 هزار بشکه افزایش می یابد.

 بیژن عالی پور تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای توسعه این مخازن حدود 4.6 میلیارد دلار تخمین زده می شود که این حجم سرمایه گذاری در ایجاد فرصت های شغلی و بهبود فضای کسب و کار در استان تاثیر بسزایی دارد.

وی عنوان کرد: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در سال 1395 با طرح ابتکاری خود دو نوع قرارداد عملیات محور و میدان محور برای توسعه مخازن خود به هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران ارائه داد که خوشبختانه هر دو نوع قرارداد مورد تصویب قرار گرفت و فضا برای جذب سرمایه های بزرگ، متوسط و کوچک فراهم شد.

عالی پور همچنین اظهار داشت: شرکت ملی نفت ایران ابتدا مجوز توسعه 27 مخزن در قالب قراردادهای عملیات محور ارائه داد که در اردیبهشت ماه گذشته مجوز توسعه میدان قلعه نار نیز به ما ابلاغ شد و تعداد مخازن به 28 مخزن افزایش یافت.

وی اذعان داشت: برای توسعه این مخازن، 29 بسته سرمایه گذاری تدوین که مجوز برگزار مناقصه برای 11 بسته اخذ شد و مجوز برگزاری مناقصه 7 بسته دیگر ظرف هفته آینده ابلاغ می شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تشریح کرد: در این طرح انجام 124 پروژه سطح الارضی، حفاری 282 حلقه چاه جدید، تعمیر 143 حلقه چاه و انجام 165 عملیات انگیزشی بر روی چاه ها پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: با اجرایی شدن این طرح، 80 دکل حفاری شامل 60 دکل توسعه ای و 20 دکل تعمیراتی در مناطق نفت خیز جنوب شروع به کار می کنند و حجم فعالیت های این شرکت افزایش خواهد یافت.

 عالی پور با بیان اینکه عمده این مخازن در استان خوزستان هستند از حمایت های استاندار خوزستان در این زمینه قدردانی کرد و همکاری دستگاه های اجرایی استان برای اجرای این طرح کلان را خواستار شد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه