English

طراحی و تولید شارژر خورشیدی جیبی و مقاوم به ضربه و آب

طراحی و تولید شارژ‌های خورشیدی توسط دو تن از نوآوران پارک علم و فناوری گیلان به مرحله تولید رسید.

 طراحی و تولید شارژر خورشیدی جیبی و مقاوم به ضربه و آب

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، توفیق رؤفی و مهران محمدی فرد، کار خود را از سال ۱۳۹۲ شروع نموده و با توجه به رشته‌های تحصیلی خود (مهندسی برق و فیزیک دانشگاه گیلان) تحقیقات را بر روی انرژی‌های نو و بطور خاص انرژی خورشیدی شروع کردند.

به همین بهانه گفتگویی با طراحان این محصول انجام شده که در ادامه آمده است.

بطور خلاصه فعالیت خودتان را معرفی نمایید.

نام شرکت ما "هورسان خلاق ایده سازان" است. همانطور که از نامش معلوم است ما سازنده طرح‌ها و ایده‌های نو هستیم. بصورت کاملا تخصصی در بحث انرژی خورشیدی جزء چند شرکت بومی تخصصی در این حوزه و در حال فعالیت هستیم.

بیش از ۱۰۰ کیلووات پروژه‌های کوچک برق رسانی شخصی و روستایی داشته‌ایم، چندین پروژه بزرگ و کوچک نیروگاه خورشیدی انجام داده‌ایم. با شرکت توانیر و پدافند غیرعامل و شهرداری‌ها و ... در حال همکاری هستیم.

چطور به این کار روی آوردید و این ایده به ذهن شما آمد؟

  در بین سال های ۹۲ تا ۹۶ که عمده فعالیت مان برق خورشیدی و نیروگاه‌های کوچک و بزرگ خورشیدی بود، این ایده به ذهنمان رسید که چرا این نیروگاه‌های خورشیدی را برای مصارفی چون شارژر انواع گوشی و لپ تاپ و تبلت و ... کوچک نکنیم تا درون جیب یا کیف یا هر جای دیگری با کمترین وزن ممکن قابل استفاده باشد؟

تولید+ نیروگاه +برق جیبی

سپس با امکانات و مواد اولیه‌ای که در داخل کشور وجود داشت، چند نمونه اولیه را آماده کردیم، نتیجه تست‌های اولیه خوب بود که بعد از آن به سراغ پارک علم و فناوری گیلان رفتیم و به عنوان یک شرکت فناور پذیرش و با حمایت‌های پارک توانستیم نمونه‌های اصلی آماده برای بازار را بسازیم و در حال حاضر نیز برخی از محصولات، روانه بازار شده و همچنین آماده لازم برای تولید سفارشی محصولات را داریم.

 کاربری های این محصول کدام است و از نظر فنی چه مشخصاتی دارند؟

این محصول برای انواع مصرف کننده‌ها طراحی شده، به همین دلیل از نظر قدرت و وزن و اندازه و مشخصات فنی متفاوت و متنوع و محصولات مختلفی داریم. برای مثال برای شارژر یک گوشی اندازه ۱۵در۵۰ سانتی‌متردر حالت بازشده و اندازه ۱۵در۵ سانتی متر در حالت بسته شده با وزن ۳۵۰ گرم را طراحی و تولید کردیم و همچنین شارژر لپ تاپ که اندازه باز شده آن ۳۰در۶۰ و اندازه بسته شده آن ۳۰در۱۵ با وزن ۱۲۵۰ گرم می باشد. البته ولتاژ های ۵ و ۷ و ۹ و ۱۲ و ۱۸ و ۲۴ ولت و جریان های ۱ تا ۵ آمپر و توان ۵ وات نیز طراحی نموده ایم و آماده تولید هستند و توان طراحی و تولید توان های سفارشی نیز داریم.

تولید+ نیروگاه +برق+ جیبی

آیا سفارشی هم داشته و محصول شما وارد بازار شده است؟

در مرحله اول حضور در بازار موفق بودیم اما اکنون به دلیل نوسانات شدید ارزی و پولی، برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شدیم و به همین دلیل منتظر بهبود شرایط برای خرید مواد اولیه و تولید انبوه محصول هستیم.

قیمت تمام شده این نوع شارژرها چقدر است؟

با توجه به مواردی مانند نرخ ارز و تفاوت بسیار زیاد قیمت مواد اولیه (در حال حاضر) و همچنین با توجه به نوع شارژر و مشخصات، قیمت‌ها متفاوتند اما می‌توانم بگویم یک نمونه ساده آن از قیمت یک پاور بانک در بازار کمتر است. البته هزینه ساخت سفارشی، قطعا متفاوت تر از این خواهد شد.

تولید+ نیروگاه برق جیبی

مزیت‌های رقابتی طرح شما چیست؟

 مهمترین موضوع این است که این طرح اولین بار در کشور نمونه سازی و تولید شده است و سعی کردیم تا کیفیت بالا قابل رقابت با محصولات مشابه را حفظ کنیم تا بتوانیم مزیت رقابتی بیشتری ایجاد کنیم.

آیا حمایت کننده و یا سرمایه گذاری داشته اید؟

جز پارک علم و فناوری گیلان خیر. البته هم اکنون برای جلب سرمایه گذار و مشارکت در تولید تمایل زیادی داریم و همچین نیازمند همکاری و مشارکت در بخش تولید و فروش هستیم و امیدوارم بتوانیم قبل از آنکه نمونه‌های بی‌کیفیت خارجی وارد کشور شوند تولیدات و محصولات مناسبی را روانه بازار نماییم.

حمایت های از جانب خانواده و یا دوستان وجود داشته ؟

   بله. اما به حمایت‌های بیشتر از خانواده و دوستان نیاز است تا یک بخش تولیدی بتواند به ثمر بنشیند.

در حال حاضر چند نفر در شرکت شما مشغول به کار هستند؟

در حال حاضر بیش از ۴ نفر به طور مستقیم و بیش از ۵ نفر بطور غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید:

فهرست کالا و خدمات دانش بنیان/شرکت های دانش بنیان چه محصولاتی ارائه می دهند؟

شرکت دانش بنیان چیست؟/اهداف شرکت های دانش بنیان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه