English

استاندار فارس در دیدار رئیس منتخب انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی:

یکی از اولین نظام های سیاسی دنیا در تخت جمشید بوده است/ نمایشگاه، جایگاهی برای عرضه قابلیت های یک کشور به حساب می آید

استاندار فارس در دیدار رئیس منتخب انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی، استان فارس را مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی دانست و گفت: یکی از نخستین بنیان ها و نظام های سیاسی دنیا در تخت جمشید بوده است.

یکی از اولین نظام های سیاسی دنیا در تخت جمشید بوده است/ نمایشگاه، جایگاهی برای عرضه قابلیت های یک کشور به حساب می آید

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار در دیدار کریگ نیومن معاون کنونی آفریقا و خاورمیانه و رئیس منتخب انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی(UFI)؛ استان فارس را مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی دانست و گفت: یکی از نخستین بنیان ها و اولین نظام های سیاسی دنیا در تخت جمشید بوده است.

وی با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های استان فارس در حوزه های مختلف، یادآور شد: وجود بیش از سه هزار اثر تاریخی ثبت شده ملی و پنج اثر ثبت شده جهانی در استان فارس در کنار ظرفیت های گردشگری طبیعی و مذهبی و سایر ظرفیت ها، بستر مناسبی برای توسعه ارتباطات بین المللی در حوزه های مختلف ایجاد کرده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین با اشاره به سخنان معاون آفریقا و خاورمیانه انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی در رابطه با تبلیغات منفی رسانه های بیگانه علیه ایران، افزود: ما به ایجاد ارتباط مؤثر با افرادی که منصف هستند و قضاوت صحیح می کنند نیاز داریم تا مظلومیت ایران در برابر این هجمه های نادرست مشخص شود.

استاندار فارس خاطرنشان ساخت: نظام جمهوری اسلامی سختی هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برای کشور به وجود آمده را با اتکا به خداوند و پایداری مردم پشت سر گذاشته است.

تبادار با بیان اینکه دیپلماسی تنها متمرکز بر رفتار سیاستمداران نیست، گفت: دیپلماسی در عرصه های مختلف ورزشی، گردشگری، اقتصادی و... نیز معنا می یابد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه مناسب نمایشگاهی استان فارس از نظر تعداد نمایشگاه ها و برگزاری نمایشگاه در ابعاد مختلف، بر لزوم توسعه این صنعت در فارس تأکید کرد و گفت: نمایشگاه، جایگاهی برای عرضه قابلیت های یک کشور یا بهره گیری از رهاوردهای تکنولوژی کشورهای دیگر است که علاوه بر روابط اقتصادی؛ دیپلماسی سیاسی را نیز شکل می دهد.

کریگ نیومن، معاون کنونی آفریقا و خاورمیانه و رئیس منتخب انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی(UFI) نیز در این دیدار با بیان اینکه اطلاعاتی که درباره ایران داشته را از رسانه های خارجی به دست آورده است، تأکید کرد: با سفر به ایران متوجه شدم این اطلاعات کاملاً نادرست است و این رسانه ها تلاش می کنند ایران را کشوری منفی نشان دهند.

وی به توانمندی ها و ظرفیت های موجود در ایران برای توسعه صنعت نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: ایران به رغم اینکه در وضعیت بحرانی و تحریم قرار دارد تلاش های زیادی در این زمینه انجام داده و ما نیز پیشنهادات بسیار خوبی برای توسعه در این بخش داریم.

نیومن که به عنوان رئیس منتخب انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی در دوره آینده این انجمن انتخاب شده است، توسعه صنعت نمایشگاه را فرصتی برای حضور مردم سراسر دنیا در ایران دانست و افزود: در دوران مسئولیت به عنوان رییسUFI تلاش می کنم زمینه های تجارت سایر کشورها در ایران را فراهم کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه