English

مدیر رودخانه ها و سواحل آب منطقه ای اصفهان خبر داد:

آزادسازی ۹۹ هکتار از اراضی بستر دریاچه سد زاینده رود

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اصفهان از آزادسازی 99 هکتار از اراضی بستر دریاچه سد زاینده رود طی چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

آزادسازی 99 هکتار از اراضی بستر دریاچه سد زاینده رود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، احمدرضا صادقی گفت: شرکت آب منطقه ای اصفهان به منظور اجرای تکالیف قانونی در راستای صیانت از کمیت و کیفیت منابع آب در مجموع 223 مورد اخطاریه صادر و تصرفات داخل بستر دریاچه سد زاینده رود به مساحت 99 هکتار با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی آزاد شد.

وی هم چنین از آزادسازی بستر رودخانه پلاسجان به طول 1100 متر و نهر آزادگان به طول 2800 متر خبر داد و گفت: هم اکنون با هماهنگی مقامات استانی و قضایی 3900 متر از تصرفات غیرقانونی بستر رودخانه در این دو موقیعت جغرافیایی آزادسازی شده است.

صادقی با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون، طرح مطالعات ساماندهی بستر به طول 250 کیلومتر از رودخانه ها و مسیل ها در سطح استان از محل اعتبارات ملی برون سپاری شده، اظهار داشت: عملیات ساماندهی رودخانه های گازرگاه آران و بیدگل، مرق کاشان، شهرضا، خوانسار و زاینده رود در حال اجرا است.

این مقام مسؤل در خصوص ساماندهی رودخانه زاینده رود که به جهت تامین آب شرب، صنعت، محیط زیست و کشاورزی از مهمترین پروژه های ساماندهی استان است، خاطر نشان کرد: عملیات ساماندهی این رودخانه از سال 1393 از بند آبشار تا پل زیار شروع و به طول 32 کیلومتر امتداد یافت و در این طول، جاده ساحلی احداث شد و به میزان 8 کیلومتر سنگ چین جهت تثبیت بستر انجام پذیرفت. همچنین این طرح از سال 95 مجددا کلید خورد و تاکنون 29 کیلومتر از طول رودخانه در بازه غرب شهر اصفهان بازگشایی و جاده دسترسی احداث شده است. همچنین بندهای غیرمجاز موجود بر روی رودخانه جمع آوری گردید.

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در بازه روستای چم طاق ، ابتدای ورود رودخانه زاینده رود به استان، تا تالاب گاوخونی بیش از 120 پرونده قضایی علیه متخلفان تشکیل و بیش از 410 عدد اخطاریه صادر شده است. همچنین 20 مورد طرح شکایت صورت گرفته و بیش از 100 عدد پمپ غیرمجاز جمع آوری شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه