English

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان:

حوزه هنری کردستان از کاریکاتور به صورت ویژه حمایت می کند

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان در دیدار با اعضای اصلی خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری بر حمایت جدی و ویژه از هنر کاریکاتور در استان تأکید کرد .

حوزه هنری کردستان از کاریکاتور به صورت ویژه حمایت می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ امین مرادی اظهار داشت:حوزه هنری کردستان از کاریکاتوربه صورت ویژه حمایت میکند.

وی دراین دیدار که صبح امروز در محل حوزه هنری کردستان و به منظور بررسی مسائل و موضوعات خانه کارتون و  کاریکاتور استان کردستان انجام شد ضمن بیان این موضوع گفت : کارتون و کاریکاتور یکی از رشته های هنری تأثیرگذار و مهمی است که امروز در جهان با توجه به این اهمیت و جایگاه بسیار مورد توجه قرار دارد و سرمایه گذاری های بسیار خوبی از گسترش آن انجام می گردد .

مرادی  در این زمینه افزود : خوشبختانه چند سالی است در مجموعه حوزه هنری هم به این هنر توجه ویژه ای صورت می گیرد و هم اکنون نیز یکی از مهمترین جشنواره های ملی هنری در حوزه هنری کشور هم جشنواره ای است که در این رشته هنری و به همت همکاران حوزه هنری خراسان شمالی در بیرجند برگزار می شود که بسیار هم جشنواره مهمی است .

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان تصریح نمود: از ویژگی های این هنر پتانسیل بالایی است که می تواند در مواجهه با مسائل روز انجام دهد که این مواجهه نقش بسیار بالایی در آگاهی بخشی اجتماعی دارد .

وی در این زمینه افزود : مواجهه هنرمندان کارتونیست با موضوعاتی چون هولو کاست ، ترامپیسم ، بی عدالتی ، کودک کشی صهیونیست ها ، مصرف بهینه انرژی،  محیط زیست ، جنگ و ... با خلق آثاری ماندگار از نمونه های بارز این هنر می باشد .

مرادی با اشاره به استعدادها و پتانسیل بالای هنرمندان استان در این رشته هنری تأکید نمود : ارتقای جایگاه فعلی باید در دستور کار اعضای خانه کاریکاتور باشد که این ارتقاء از طریق شناسایی ، جذب و پرورش استعدادها ، برگزاری کارگاه های آموزشی و ورک شاپ های تولید محورتوسط اساتید مجرب  ، حضور جدی در جشنواره ها علی الخصوص جشنواره های داخلی ، ایجاد تعامل با هنرمندان دیگر استان های خصوصا استان های همجوار ، واکنش سریع به رویدادهای پیرامون و توجه جدی به خرد جمعی میسر می گردد .

وی در ادامه ضمن استماع نظر اعضای اصلی خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری بر حمایت جدی حوزه هنری از این خانه تأکید نمود و افزود: ما خود را مؤظف بر حمایت از تمامی جنبه های هنری همسو با سیاست ها و اهداف والای حوزه هنری وانقلاب اسلامی می دانیم و تمامی امکانات لازم را در همین راستا در اختیار این خانه قرار داده ایم.

در ادامه به منظور هماهنگی های بیشتر بین خانه کارتون و کاریکاتور با حوزه هنری رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان طی ابلاغی خانم فهیمه ذبیحی سلطان کارشناس ارشد انیمیشن و از هنرمندان شناخته شده کارتون و کاریکاتور استان را به عنوان سرپرست خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری  استان منصوب نمود .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه