English

استاندار فارس در جلسه ستاد بازآفرینی شهری:

ایجاد مسکن برای نیازمندان هدف مهم "برنامه ملی بازآفرینی شهری" است/ ایجاد حیات دوباره و احیاء زندگی در محلات قدیمی، ناهنجاری ها را از بین خواهد برد

استاندار فارس در جلسه ستاد بازآفرینی شهری تأکید کرد: بازگشت زندگی به بافت های فرسوده و ایجاد مسکن برای نیازمندان، از اهداف مهم برنامه ملی بازآفرینی شهری است.

ایجاد مسکن برای نیازمندان هدف مهم "برنامه ملی بازآفرینی شهری" است/ ایجاد حیات دوباره و احیاء زندگی در محلات قدیمی، ناهنجاری ها را از بین خواهد برد

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار در جلسه ستاد بازآفرینی شهری با اشاره به اهداف مدنظر در "برنامه ملی بازآفرینی شهری" و سیاست های دولت و رئیس جمهوری در این زمینه، یادآور شد: بازگشت زندگی به بافت های فرسوده و ایجاد مسکن برای نیازمندان، از اهداف مهم برنامه ملی بازآفرینی شهری است.

وی ادامه داد: با اجرای سیاست های جدید مدنظر رئیس جمهوری در برنامه ملی بازآفرینی شهری، علاوه بر اینکه مالکان ساختمان های موجود در بافت های فرسوده از تسهیلات مناسب برخوردار می شوند؛ با استحکام بخشی و ساخت و سازهای جدید، زمینه های لازم برای پویایی و حیات مناطقی که از امنیت لازم برای زندگی برخوردار نبودند، فراهم خواهد شد.

استاندار فارس در جلسه ستاد بازآفرینی شهری

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به تسهیلاتی که در برنامه ملی بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده است، افزود: بر اساس تأکیدات رئیس جمهوری؛ همه دستگاه های دولتی باید زمین هایی که در بافت های فرسوده دارند را به اجرای این برنامه ملی اختصاص دهند و شهرداری ها نیز باید در این زمینه بدون دریافت عوارض، پروانه های لازم جهت نوسازی و بهسازی را صادر کنند.

استاندار فارس در ادامه با تأکید بر اینکه دستگاه های دولتی و شهرداری ها باید زمینه های لازم را برای ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در بافت های فرسوده فراهم کنند، گفت: بانک ها نیز باید تسهیلات لازم را در جهت پیشبرد اهداف برنامه ملی بازآفرینی شهری اختصاص دهند.

تبادار با بیان اینکه حدود چهار هزار هکتار بافت فرسوده و حاشیه ای در استان فارس وجود دارد که تنها هزار و 800 هکتار از آن در شهر شیراز و 360 هکتار مربوط به بافت تاریخی و فرهنگی این شهر است، اظهار داشت: تاکنون اقداماتی از سوی اداره کل راه و شهرسازی و سازمان های مربوطه در اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری انجام شده و شهرداری شیراز نیز طی سال های گذشته نزدیک به 480 هزار متر مربع ساخت و ساز در بافت فرسوده این کلانشهر انجام داده است.

استاندار فارس در جلسه ستاد بازآفرینی شهری

وی اضافه کرد: ایجاد خانه های محله و دفاتر تسهیل گری محلات نیز انگیزه ای برای پویایی و حیات در بافت فرسوده ایجاد کرده است.

نماینده عالی دولت در فارس تصریح کرد: برای ساماندهی بافت فرسوده در کلانشهر شیراز و دستیابی به اهداف کلان سیاست دولت در برنامه ملی بازآفرینی شهری؛ راهی طولانی در پیش است که باید تلاش های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه در ساماندهی بافت فرسوده شهر شیراز علاوه بر بازسازی و نوسازی محلات، ساماندهی محور زندیه، سعدیه، محور عرفان و... نیز باید مورد توجه قرار گیرد، تأکید کرد: در کنار توجه به بافت فرسوده، باید کارکردها و نمادهای تاریخی و فرهنگی را نیز در نظر گرفت.

تبادار با اشاره به اینکه باید همه امکانات بخش های دولتی و دستگاه های اجرایی برای تحقق اهداف برنامه ملی بازآفرینی شهری به کار گرفته شود، گفت: یقیناً همه اقداماتی که باید در سطح استان انجام شود به دقت پیگیری و اجرا خواهد شد؛ همچنین موضوعاتی که باید در سطح کشوری به منظور تصمیم سازی و تصمیم گیری های دخیل در این امر مطرح شود نیز به اطلاع مسئولان خواهیم رساند.

استاندار فارس در جلسه ستاد بازآفرینی شهری

وی با تأکید بر اینکه حضور بخش خصوصی نقشی مؤثر در بازآفرینی بافت های فرسوده دارد؛ ابراز داشت: دولت تدبیر و امید، از انبوه سازان و سرمایه گذاران بخش خصوصی که در حوزه ساخت و ساز بافت های فرسوده مشارکت کنند حمایت همه جانبه خواهد نمود.

استاندار فارس در ادامه گفت: آنچه تأثیری پایدار بر حذف ناهنجاری های اجتماعی از بافت های فرسوده و تاریخی دارد، ایجاد حیات دوباره و احیاء زندگی در محلات این بافت ها است؛ که این موضوع با اجرایی شدن برنامه ملی بازآفرینی شهری تحقق می یابد.

استاندار فارس در جلسه ستاد بازآفرینی شهری

تبادار از همه اعضای ستاد بازآفرینی شهری در استان خواست با نگاهی جامع تر نسبت به گذشته به این موضوع توجه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه