English

رئیس هیات سوارکاری شهرستان رشت عنوان کرد:

ترویج سوارکاری بهترین جایگزین فضای مجازی/ تلاش برای استفاده همگانی از امکانات سوارکاری در رشت

رئیس هیات سوارکاری شهرستان رشت با اشاره به وجود تعدادقابل ملاحظه سوارکاران سنتی در گیلان، ترویج سوارکاری مدرن را به دلیل هیجان مطلوب این ورزش بهترین جایگزین فضای مجازی برای جوانان عنوان کرد.

ترویج سوارکاری بهترین جایگزین فضای مجازی/ تلاش برای استفاده همگانی از امکانات سوارکاری در رشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمد مهدی انتظام در مراسم اختتامیه دومین کارگاه سوارکاری «چگونه روی اسب بنشینیم؟» که شامگاه گذشته در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان برگزار شد، از عوامل اجرایی برگزارکنندگان این کارگاه تقدیر و تشکر کرد و استمرار در برگزاری اینگونه کارگاه ها را موجب آشنایی بیشتر علاقمندان به ورزش سوارکاری در شهرستان رشت دانست.

اختتامیه کارگاه سوارکاری در رشت

وی با اشاره به آماده سازی پیست سوارکاری واقع در پیربازار رشت توسط این هیات، افزود: در حال حاضر پیست مذکور در بخش های برگزاری مسابقات کورس سوارکاری، تمرین و چوگان در حال آماده سازی است.

رئیس هیات چوگان استان گیلان، با اشاره به وجود تعداد قابل ملاحظه سوارکاران سنتی در گیلان، ترویج سوارکاری مدرن را به دلیل هیجان مطلوب این ورزش بهترین جایگزین فضای مجازی برای جوانان عنوان کرد و گفت: هیات سوارکاری شهرستان رشت در نظر دارد با آماده سازی پیست مذکور استفاده از امکانات سوارکاری در رشت را برای همگان با نازلترین هزینه ها میسر سازد.

اختتامیه کارگاه سوارکاری در رشت

به گفته انتظام، طبق بیانات رهبری امروز فضای مجازی تبدیل به قتلگاه جوانان ما شده است و ما وظیفه داریم جایگزین های مناسبی برای دوری جوانانمان از آسیب های این فضا در جامعه طراحی و نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه تنها افرادی که روی اسب می نشینند لذت واقعی سوارکاری را درک می کنند، ادامه داد: سوارکاری به سوار شدن و هدایت کردن اسب مربوط است و نیاز به تمرین در فضای مناسب و امکانات ویژه دارد.

اختتامیه کارگاه سوارکاری در رشت

رئیس هیات چوگان استان گیلان خاطر نشان کرد: سوارکاری به شکل سنتی از دیرباز در گیلان وجود داشته و اسب به عنوان یکی از رام‌ترین حیوانات در دسترس انسان برای حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

سوارکاری ورزش مرفهان بی درد نیست

به گفته وی، امروزه با پیشرفت تکنولوژی و توسعه وسائط نقلیه اسب، کارکرد قدیمی خود را از دست داده و استفاده از آن شکل نمادین سمبلیک و یا ورزشی دارد.

انتظام، با بیان اینکه با وجود سنتی بودن، اسب سواری نیز اصولی دارد، افزود: اصولی که گذشتگان به دلیل سروکار داشتن با انواع حیوانات و دام ها کاملا با آن خو گرفته‌اند اما شاید انسان مدرن امروزی نیاز به آموزش داشته باشد تا بتواند با یک اسب برخورد مناسب داشته باشد.

اختتامیه کارگاه سوارکاری در رشت

وی تصریح کرد: سوارکاری امروزه یکی از رشته های محبوب ورزشی در المپیک نیز هست که سالهاست جایگاه خود را حفظ کرده است و همیشه با استقبال تماشاگران روبرو می‌شود.

رئیس هیات سوارکاری شهرستان رشت با تاکید بر اینکه در گام نخست انتظار نداریم همه افراد یک اسب در آپارتمان شخصی خود داشته باشند افزود: نگاه جامعه به سوارکاری هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده و هیات سوارکاری تلاش دارد به جامعه اثبات کند که سوارکاری فقط ورزش مرفهان بی درد نیست.

وی از همه علاقمندان به اسب و سوارکاری تقاضا کرد پیشنهادات، نظرات و انتقادات سازنده خود را به طور شفاف با مسئولان هیات مذکور برای ترویج بیشتر فرهنگ سوارکاری در این شهرستان در میان بگذارند.

اختتامیه کارگاه سوارکاری در رشت

آموزش سوارکاری زمینه ساز فراگیری چوگان

انتظام در بخش دیگری از سخنان خود به انتصاب سجاد محجوب به عنوان سرپرست هیات چوگان در شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: در گامی دیگر هدف اینست با فراگیری ورزش سوارکاری بین علاقمندان این رشته ورزش کهن، بومی و ملی خود یعنی چوگان را نیز مانند دیگر استان های موفق در این رشته سطح کشور دراستان گیلان فراگیر کنیم.

گفتنی است در پایان کارگاه مذکور گواهی حضور به شرکت کنندگان نیز اهدا شد.

بازدید از ذخایر اسب کاسپین مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان نیز از دیگر قسمت های این برنامه بود.

اختتامیه کارگاه سوارکاری در رشت

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی