English

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل شرکت ایمیدرو:

توجە بە توسعە کردستان از اولویت های دولت است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل شرکت ایمیدرو توجه به توسعه کردستان رااز اولویت های دولت برشمرد.

توجە بە توسعە کردستان از اولویت های دولت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛مهدی کرباسیان اظهارنمود:توجە بە توسعە کردستان از اولویت های دولت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت،در مراسم کلنگ زنی واحد گندله سازی یک میلیون تنی شهرستان بیجاربا بیان اینکه استان کردستان از استانهای غنی در حوزه معادن است گفت؛ از این معادن بایددر جهت توسعه وآبادانی استان بهره برد که هدف دولت نیز ایجاد توسعه است ودر این راه قدم های مهمی نیز برداشته است.

وی با بیان اینکه هزارو۱۲۰ کیلومتر از پهنه بیجار مورد مطالعات اکتشافی قرار گرفته است گفت؛ هفت محدوه معدنی شامل سه محدوده سنگ آهن وچهار محدوده طلا وسایر پلی متال ها کشف شده است که در حال انجام مطالعات تکمیلی آنها هستیم.

کرباسیان به وجود محدودیت های مالی کشور نیز اشاره کرد وافزود؛ علارغم همه محدودیت ها طرح گندله سازی در بیجار که تکمیل کننده زنجیره فولاد است با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان طی دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

رئیس هیات عامل شرکت ایمیدرو،ایجاد زنجیره فولاد را جزو خواسته های مردم دانست وگفت؛شرکت فولاد کردستان تشکیل شده است که زنجیره فولاد در استان را تکمیل خواهد کرد.

وی ایجاد دو کارخانه با سرمایه ٨۰۰ میلیارد تومان برای تولید آهن اسفنجی در قروه وبیجار را از اهداف شرکت فولاد کردستان برشمرد وگفت؛ با ایجاد این دو کارخانه در بخش گندله سازی وآهن اسفنجی ۵۰۰ نفر دارای شغل خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه