English

نماینده مردم قروه ودهگلان درمجلس شورای اسلامی:

سرانه صنعت در کردستان۳۰۰هزار تومان/مدیریت ضعیف استان در حوزه اشتغال

نماینده مردم قروه ودهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت:سرانه صنعت درایران به ازای هرنفر 8میلیون تومان است درصورتی که همین سرانه درکردستان300هزارتومان ودرحوزه انتخابیه بنده 100هزار تومان هم نمیباشد.

سرانه صنعت در کردستان300هزار تومان/مدیریت ضعیف استان در حوزه اشتغال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛علیمحمد مرادی اظهار داشت:سرانه صنعت درکردستان به ازای هرنفر300هزار تومان است.

نماینده مردم قروه ودهگلان درمجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست خبری باخبرنگاران رسانه ها ضمن اشاره به نقش حیاتی رسانه ها درهرجامعه ای ،خبرنگاران کردستانی را انسانهای صادق وبا تعهد توصیف کرد.

وی با اشاره به عقب ماندگی کردستان درحوزه کشاورزی وتخصیص آب گفت:متاسفانه در ادوار گذشته از بحث کشاورزی وآب همکاران غافل بودندوکسی در کمیسیون کشاورزی عضو نبود،بنابراین بنده با احساس نیاز دراین حوزه به عضویت کمیسیون کشاورزی مجلس درآمدم.

مرادی با اشاره با به عدم تخصیص مناسب آب به شهرستانهای استان علیرغم دارا بودن منابع متعدد آبی اظهار داشت:ما درکردستان در حال حاضر31سد داریم که متاسفانه مدیریت تعداد زیادی از آنها در اختیار استان نیست و همین قضیه باعث شده است که کشاورزی ما علیرغم آب وهوا وزمین های مناسب دارای رکود باشد.

وی افزود ،در این دوره از مجلس با تلاش فراوان بنده وکمک همکاران نماینده تا به امروز توانسته ایم تخصیص آب کشاورزی شهرستانهای استان را از2هزار هکتار به 16هزار هکتار افزایش بدهیم که درنوع خود خدمت بزرگی است.

سرانه صنعت درکردستان 300هزار تومان

مرادی با اشاره به تعطیلی ذوب آهن قروه اضافه کرد:این مهم باعث ایجاد بیکاری زیادی درمیان اهالی قروه ودهگلان شد که باتوجه به سرانه صنعت درکشور که به ازای هرنفر 8میلیون تومان ودراستان 300هزار تومان است متاسفانه در شهرستانهای قروه ودهگلان 100هزار تومان وچه بسا کمترمیباشد بنابراین با پیگیری های فراوان وجلسات متعددبا وزیر اقتصاد ومجموعه آن وزارتخانه موفق شدیم مجوز احداث زنجیره فولاد درمکانی مابین شهرستانهای قروه ودهگلان را اخذ نماییم که درروزهای آتی باحضور وزیر صنعت،معدن وتجارت کلنگ زنی خواهدشد.

معدن طلای داشکسن نماد عدم نظارت بخش دولتی

عضو شورای معادن کشور با اشاره به حضور قزاقستانیها درمعدن طلای داشکسن قروه وعدم شفافیت قرارداد وفعالیت آنها اظهار داشت:قبلا قراداد شرکتی که مسئول بهره برداری از این معدن بود وبدلایل نامعلوم از ادامه کار سرباز زد 49درصد وسهم کشورمان 51درصد بود که در قرارداد جدید سهم کشورمان 30درصد وقزاق ها 70درصد است که به تعبیر بنده نوع دیگری از قرارداد ترکمانچای میباشد.

مرادی گفت:در اثر ضعف نظارتی سازمان صنعت،معدن وتجارت میزان برداشت این شرکت که سالانه معادل 2تن میباشد حتی به رقم سالانه3/4تن رسیده است که ماحتی برآورد کرده ایم که از این میزان حتی بیشترباشد.

وی افزود:آنها حتی در بکار گیری نیروهای معدن هم بی عدالتی میکنند وهمه اموری را که دارای سختی های زیادی است به بومی های منطقه با حقوق خیلی پایین واگذار وهمه دستمزدهای بالا را برای خودنیروهای قزاق درنظر گرفته اند.

مرادی با اشاره به عدم آشنایی مردم منطقه با حقوق خود درخصوص معادن موجود گفت:یک درصد از برداشتهای معدن به مردم منطقه تعلق دارد که معادل 34کیلوگرم طلا دریکسال میباشد که از پرداخت آن هم خودداری نموده اند.

تعیین تکلیف مدیریت آبهای استان کردستان

علیمحمد مرادی درپاسخ به سوال خبرنگار موج درخصوص تعیین تکلیف مدیریت آبهای استان گفت:درجلسه ای که با حضور بنده واستاندار کردستان ونیزمسئولین امور آب استان با وزیر نیرو داشتیم به این قضیه که مدیریت سدهای داخل کردستان در حیطه مدیریتی استان نیست همانند سد گاوشان ،مقرر شد27تیرماه معاون وزیر جهت تعیین تکلیف نهایی مدیریت آبهای استان به کردستان سفر کنند.

نماینده مردم شهرستانهای قروه ودهگلان در مجلس شورای اسلامی درپایان به اشاره به عدم جذب نیروهای بومی در کارخانجاتی همچون لاستیک بارز دهگلان علیرغم صدمات محسوس محیط زیستی برای ساکنان آنجا گفت :احساس میکنم مدیریت استان درحوزه اشتغال نیروهای بومی ضعیف عمل کرده است و از استاندار کردستان خواست تا در انتصاب مدیران از افراد سوخته وناکارآمد و وابسته به جناح ها وباندها خودداری نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه