English

عاملان برداشت غیرمجاز در دام قانون

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: عاملان برداشت غیرمجاز از طریق دستگاه اسکیمر در هرمزگان شناسایی و دستگیر شدند.

عاملان برداشت غیرمجاز در دام قانون

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سردار «عزیزاله ملکی» با بیان اینکه عاملان برداشت غیرمجاز از طریق دستگاه اسکیمر در هرمزگان شناسایی و دستگیر شدند، افزود: با مراجعه یکی از شهروندان بندرعباسی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صورت حساب شاکی مشاهده شد از وی مبلغ ۱۰ میلیون ریال به صورت اینترنتی برداشت شده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ادامه داد: در بررسی‌ها به عمل آمده شاکی اظهار کرد از یک دستگاه POS خریداری نموده و بعد از خرید به صورت مشکوکی از حسابش برداشت شده است.

ملکی اضافه کرد: همچنین در حین رسیدگی به پرونده، دو شهروند دیگر نیز به این پلیس مراجعه و بیان داشتند به طریق مشابه از حساب آن‌ها نیز برداشت شده است.

وی تصریح کرد: در ادامه با توجه به اینکه احتمال استفاده از دستگاه اسکیمر توسط فروشنده متصور بود با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم به هویت آقای «م. الف» شناسایی و با رعایت اصل غافلگیری در مخفیگاه خود دستگیر شد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی به بزه انتسابی اعتراف کرد، گفت: این فرد با همکاری یکی از دوستانش و با نصب اسکیمر بر روی دستگاه پایانه فروش، اطلاعات کارت خریداران را کپی و از حسابشان برداشت می‌نمودند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتای هرمزگان متهم دوم را در استانی دیگر دستگیر کردند، گفت: در بررسی حساب متهم دوم به هویت آقای «م. ش» مشخص گردید از ۳۶۰ نفر در سراسر کشور کلاهبرداری کرده که علاوه بر دستگاه اسکیمر از صفحات جعلی درگاه بانکی برای سرقت اطلاعات افراد استفاده شده است.

وی از شهروندان خواست هنگام خرید اینترنتی حتماً نکات امنیتی از جمله توجه به آدرس سایت و پروتکل HTTPS  در درگاه‌های بانکی رعایت کنند؛ همچنین هنگام استفاده از دستگاه‌های POS وکشیدن کارت بانکی رمز را خودشان وارد کنند.

ملکی با اشاره به اینکه درهنگام خرید حتما رسید خود را بررسی نمایید تا از اطلاعات حساب خود اطمینان حاصل کنید، افزود: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که هنگام استفاده از دستگاه POS، شکستگی یا برآمدگی بر روی این دستگاه‌ها نباشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه